Menu
Makronky

Pistáciové makronky

Ještě před rokem byly makronky pro spoustu lidí velkou neznámou. Situace se ovšem změnila a tahle francouzská delikatesa zvaná macarons dorazila i k nám. Zmiňují se o nich časopisy o vaření, na trhu se objevily pomůcky na jejich výrobu a samozřejmě velká spousta receptů, které lákají jak snadno a rychle upéct makronky i doma. S klidným srdcem mohu říct, že tak snadné to rozhodně není. Přestože seznam potřebných ingrediencí je poměrně krátký, jejich výroba skrývá spoustu záludností.

Já sama jsem velký příznivcem makronek a v posledním roce jsem jim věnovala spoustu času. Na internetu jsem hledala různé recepty a techniky, pročítala postupy a tipy, na co si dát pozor. Dokonce jsme absolvovala kurz na jejich výrobu. Dalo by se říct, že jsem jimi byla celkem posedlá. Prostě jsem se nechtěla nechat odradit občasnými neúspěchy a tak jsem pekla a pekla a pekla. Naštěstí se vždycky našel někdo, kdo si pochutnal i na těch méně povedených kouscích.

Úplné makronkové začátečníky by mohlo zajímat, že existují dvě základní techniky výroby, francouzská a italská. Francouzská technika se může jevit snadnější svým postupem, kdy se „pouze“ šlehají bílky s cukrem. Při této metodě je potřeba mít bílky několik dní staré a šlehat opravdu dlouho. Troufám si říct, že klasický ruční šlehač na to stačit nebude. Při italské technice se používá cukrový rozvar, který zašleháte do bílků. Obdobným způsobem se připravuje např. sníh do kremrolí. V tomto případě můžete použít bílky rovnou z lednice a vystačíte si i s ručním šlehačem.

Já osobně mám vyzkoušené obě techniky a těžko říct, která z nich je lepší. Mé rozhodnutí obvykle ovlivní fakt, zda mám po ruce pár dnů staré bílky či nikoliv. Ale teď už k samotnému receptu. Jako první Vám představím techniku italskou.

Na pusinky budete potřebovat:

150 g mandlové mouky

150 g moučkového cukru

110 g bílků

165 g krupice

55 ml vody

zelená barva (gelová nebo tekutá)

Mandlovou mouku společně s moučkovým cukrem promixujte a prosejte přes jemné síto. Přidejte polovinu bílků (55 g) a vytvořte pastu. Nechte stranou.

Druhou polovinu bílků (55 g) šlehejte s 15 g krupicového cukru, zbývajících 150 g cukru svařte společně s vodou na cukrový rozvar. Teplota rozvaru by měla dosáhnout 110 stupňů. Pokud nemáte doma teploměr, svařte cukr tzv. na bublinu. Rozvar pomalu vlijte za stálého šlehání na bílky. Šlehejte do zchladnutí a utažení sněhu. Ke konci přidejte barvu a pořádně zašlehejte.

Sníh postupně vmíchejte do mandlové pasty, míchejte a obracejte tak dlouho, dokud Vám těsto pomalu neztéká ze stěrky. Po vytažení stěrky z těsta by vytvořená špička měla pomalu klesat zpět, až se úplně ztratí. Tento krok je velmi důležitý, pokud bude těsto příliš husté, budou Vám na makronkách zůstávat špičky, pokud bude příliš řídké, makronky se Vám roztečou, případně mohou popraskat.

Hmotou naplňte cukrářský sáček a hladkou trubičkou o průměru  cca 1 cm nastříkejte makronky na plech vyložený pečícím papírem. Pokud chcete mít makronky stejně veliké, můžete si na spodní stranu papíru nakreslit kolečka, případně si vytvořit papírovou šablonu, kterou opakovaně vložíte pod papír na pečení. Plechem rázně bouchněte o stůl, aby se těsto zbavilo vzduchových bublin. Nechte 20 – 30 minut zaschnout, záleží na teplotě a vlhkosti vzduchu v místnosti. Můžete zkusit prstem, při doteku by se nemělo těsto lepit.

Mezitím si předehřejte troubu na 150 stupňů. Makronky pečte cca 15 minut po jednom plechu na střední příčce. Hotové makronky by měly být na dotek pevné. Po vytažení z trouby ihned sundejte papír z plechu, aby se makronky nedopékaly. Až po úplném vychladnutí opatrně sloupněte z papíru.

Zkoušela jsem makronky péct i na silikonové podložce, ale byla ta hotová tragédie. A to jsem díky své posedlosti zakoupila podložky hned dvě od dvou různých firem. Bohužel, neosvědčila se ani jedna. Vhodnější je určitě papír na pečení nebo ještě lepší varianta, pečicí folie.

Upečené makronky můžete ihned po vychladnutí plnit krémem nebo je uschovat i na několik týdnů do mrazáku.

Na krém si připravte:

125 g změklého másla

80 g moučkového cukru

50 – 60 g pistáciové pasty (koupit můžete např. tady)

Změklé másle ušlehejte společně s cukrem do nadýchané pěny a zašlehejte pistáciovou pastu. Dle chuti můžete cukr i pastu ubrat či přidat. Krém dělám obvykle od oka takže uvedené množství je spíše orientační. Pistáciová pasta je sama o sobě také sladká.

Krémem si naplňte cukrářský sáček s hladkou trubičkou a nastříkejte na polovinu makronek. Druhou polovinou přiklopte a nechte rozležet, minimálně 1 – 2 dny. Nejlépe v uzavíratelné krabici v lednici nebo chladnější místnosti. Jen tak mimochodem, mezi mými přáteli patří právě tyto pistáciové makronky mezi favority. Konkurují jim citronové a slaný karamel, ale o těch až někdy příště.

A jaké jsou Vaše zkušenosti s těmito mandlovými pusinkami? Budu moc ráda, pokud se o ně se mnou podělíte.

inspirace z kurzu www.olakala.cz

NOVÉ RECEPTY A TIPY NA PEČENÍ

126 Komentáře

  • Anonymní
    27. 4. 2014 v 14:29

    Jsem makronkami také posedlá. Absolvovala jsem kurz pečení makronek a tím začal můj boj. První pokusy byli velice zdařilé a tak jsem získala dojem, že jsem profík :-). Zakoupila jsem také novou troubu, nakoupila plno surovin a pak to začalo. Makronky stále a stále praskaly. Upekla jsem jich několik desítek a ani křižování a modlení u trouby nepomáhá. Hustota těsta správná, zaschnutí snad také dobré (nikdy mi nelepí na prst), teplota trouby 150°C. S plechem bouchám, že sousedi si myslí, že stále dělám řízky. Jsem v koncích, ale vzdát to nechci. Opravdu nevím kde dělám chybu. Prosím o radu.

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      27. 4. 2014 v 16:18

      Dobré odpoledne, plně chápu Vaši vytrvalost, makronky za to opravdu stojí. I mě se občas stane, že popraskají a důvodů může být hned několik. Makronky je dobré péct na střední příčce trouby, pokud se pečou úplně dole, kde je teplo větší, rychle vyběhnou do výšky a pak prasknou. Důvodem prasknutí ale může být i nízká teplota, každá trouba peče trochu jinak, zkuste tedy teplotu nepatrně zvýšit. U makronek nikdy nepouštím horký vzduch, jen elektrickou troubu. Podle mě je ale nejčastější příčinou "přemíchání" těsta. Dostane se do něj příliš vzduchu a makronky pak praskají. Je totiž hodně těžké vystihnout tu správnou hustotu. Myslím, že bouchání plechů zas tak zásadní není, já obvykle bouchnu jen jednou nebo dvakrát. Pečete pořád podle stejného receptu? Zkuste vyzkoušet i jiný a jinou techniku. Mimochodem, kde jste byla na kurzu?

      Odpovědět
    • Anonymní
      27. 4. 2014 v 20:02

      Dobrý večer, děkuji za vaši rychlou odpověď. Na kurzu jsem byla u Lucie Průšové v Jílovém u Prahy. Makronky peču s cukerným rozvarem. Je pravda, že nás učila Lucka udělat hustou kaši z bílků, mandl. mouky a m. cukru a pak vmíchat bílky s rozvarem. Ale stává se mi že musím hodně míchat než se mi hmota spojí. Kaše je dost hustá a dělají se hrudky a tak musím dost míchat. Ale neřekla bych že mám těsto řídké. Navíc jsem makronky vždy pekla podle stejného receptu a prvních asi 5pokusů bylo super až teď se přestalo dařit. Zítra bude další pokus tak uvidím. Koupila jsem si i cukrářský teploměr. Zítra se také pustím do vašich tartaletek. Moc se mi líbí vaše recepty. Takže je vlastně dobře, že se makronky nedařily aspoň jsem si našla váš blog :-).

      Odpovědět
    • Víkendové pečení
      28. 4. 2014 v 7:44

      Dobré ráno, je dobré do mandlové pasty (kaše) zamíchat bílky postupně, lépe se Vám pak směs spojí :o) jestli máte kuchyňský robot, zkuste udělat makronky bez cukrového rozvaru, tzv. francouzskou metodou, kterou mám u citronových makronek.
      Každopádně jsme ráda, že se Vám moje recepty líbí a budu se těšit na další komentář :o) držím palce na tartaletky.

      Odpovědět
  • Anonymní
    28. 4. 2014 v 18:12

    Dobrý den, tak pokus se nepovedl. Makronky mi vůbec nevyskočily a jsou to matné buchty, které nemají nožičku, ale jsou dokulata. Nevím možná těsto bylo příliš tuhé, protože se mi dělaly špičky, ale míchala jsem docela dlouho. Už jsem se bála míchat abych nepřemíchala. No děsný :-). Tartaletly se ale povedly na výbornou :-).

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      28. 4. 2014 v 20:50

      Dobrý večer, jsem ráda, že alespoň tartaletky se Vám povedly, že dnešek nebyl až tak neúspěšný :o)) ještě šteští, že makronky jsou dobré i ty nepovedené, moje dcera se jich díky mým pokusům docela přejedla :o) jestli mohu radit, dejte si od pečení makronek chvilku oddych a zkuste to zase až za pár dnů, uvidíte, jednou se určitě povedou :o)

      Odpovědět
  • Anonymní
    2. 5. 2014 v 5:17

    Tak na druhý pokus se celkem povedly, alespoň vzhledově. Bohužel jich je většina dutých…:-( je to vysokou teplotou nebo může být chyba ještě někde jinde? Prosím o radu. 🙂

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      2. 5. 2014 v 10:53

      Makronky jsou opravdu nevyzpytatelné :o) také se mi občas povedly duté. Jedním důvodem může být vysoká teplota, jsou upečeny moc rychle, nestihnou správně vyběhnout. Dobrým pomocníkem je teploměr do trouby. Nebo je v těstě hodně vzduchu. Těsto by se nemělo klasicky moc míchat, ale spíš obracet a roztírat, aby se z něj vytlačil vzduch.
      Kažodpádně musím říct, že máte opravdu výdrž :o) a držím Vám palce. Mohu se ještě zeptat, co děláte s nepovedenými kousky?

      Odpovědět
    • Anonymní
      2. 5. 2014 v 12:37

      Všechny je jíme, je to stejně dobrota. 🙂

      Odpovědět
  • Anonymní
    8. 10. 2014 v 20:23

    Dobrý den, cca kolik makronek se upeče? A kolik mám použít barviva? Děkuji 🙂

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      8. 10. 2014 v 20:33

      Dobrý večer, z této dávky je cca 40 ks již slepených makronek, samozřejmě záleží na jejich velikosti. Množství barvy záleží na jejím typu, gelové dejte nejprve jen na špičku nože a zašlehejte, pokud je odstín světlý, barvu přidejte. Jinak se bude pracovat s tekutou nebo práškovou barvou, vždy je ale lepší začít s malým množstvim a pak přidat. Těsto ještě lehce ztmavne přidáním mandlové mouky. Hodně štěstí 🙂

      Odpovědět
  • Anonymní
    3. 1. 2015 v 16:31

    Dobrý den, prosím o radu. Makronky peču už skoro rok, francouzské se daří (sice někdy jsou duté) šlehám sníh tak 2 minuty, vyzkouším déle podle Vašich zkušeností. Francouzské mi nepraskají. Ale těžce bojuji s italskými – rozvarovými. Je to pro mne šílená výzva. Tyhle se mi zdají i konzistencí vláčnější, lepší. Problém je v tom, že mi neustále praskají. Těsto se zdá od pohledu povedené, ale nikdy se mi nepovedou všechny. Např. ze tří plechů upeču někdy jen 3 páry tak, abych se za ně nemusela stydět. S krásnými nožičkami, hladké prostě tak jak mají být. Je pravda, že peču v plynové troubě, ale uprostřed a na 130 st. Dala byste mi nějakou radu? (Nepovedené makronky rozmixuji a peču z nich příležitostně sušenky s vločkami a otrubami – k snídani např.

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      3. 1. 2015 v 17:11

      Dobrý večer, také mi občas makronky popraskají 🙂 myslím si, že je hodně důležité nechat makronky dostatečné zaschnout. Když je v místnosti chladněji, suším někdy i více jak dvě hodiny, až jsou na dotek pevné a na pohled matné. Problém ale může být i v cukrovém rozvaru nebo třeba v druhu barvy, kterou používáte. Trouba bude asi v pohodě, když u francouzské techniky je to v pořádku. Pokud jsou makronky lehce duté, po naplnění to bývá dobré a není to poznat 🙂 u nás se obvykle snědí i ty nepovedené, na chuti jim to nic neubere. A souhlasím s Vámi, chuťově mi také makronky italskou technikou chutnají více. Každopádně zcela chápu Vaše nadšení zkoušet to pořád znovu, než se to povede a přeju hodně štěstí 🙂 hezký večer

      Odpovědět
    • Anonymní
      3. 1. 2015 v 17:17

      …… hm , suším a dnes jsem si dala záležet 2 hodiny, nic se nelepilo, makronky byly matné. Rozvar mám 118 st. a barvy gelovky . Je to pro mne nepochopitelné, ale nevzdám to. vy je máte moc krásné, ale nejen makronky. Tak ať se dílo daří.

      Odpovědět
    • Víkendové pečení
      3. 1. 2015 v 17:33

      Co na to říct, to jsou prostě nevypočitatelné makronky 🙂 zkuste rozvar jen na 110-115 stupňů. Když jsem s makronkami začínala, neměla jsem ani teploměr a vařila jsem rozvar tzv. na bublinu a mám pocit, že se mi tenkrát dařily makronky lépe 🙂

      Odpovědět
    • Anonymní
      4. 1. 2015 v 10:45

      Dobrý den, můžu se Vás zeptat jak dlouho asi šleháte ty bílky už s rozvarem? Já asi 2 minuty a pak asi 80x míchám sníh s mandlovou směsí. Už si to i počítám, ale prozatím mi to moc nepomáhá.

      Odpovědět
    • Víkendové pečení
      4. 1. 2015 v 11:02

      Přesný čas Vám neřeknu, dělám to tak néjak od oka, ale řekla bych, že více jak 2 minuty. Těsto míchám tak dlouho, než mi lehce stéká ze stěrky, určitě nepočítám, není to potřeba. Když mám občas těsto hustší a udělají se mi na makronkách špičky, bouchám rukou zespodu na plech tak dlouho, až zmizí 🙂

      Odpovědět
    • Anonymní
      4. 1. 2015 v 18:09

      Já už vážně nevím co změnit, aby to vyšlo, ale budu zkoušet. Nechápu PROČ peču jak já říkám "piškoty", jsem si jista, že nikdo nevydržel tak dlouho jako já s takovým nezdarem… . Držte mi palce a kdyby se přeci jen vyskytla nějaká myšlenka, proč se mi nedaří PROSÍM o ni. Musím ty rozvary pokořit!!!! Máte je tak krásnéééé

      Odpovědět
    • Víkendové pečení
      4. 1. 2015 v 18:27

      Ano, chce to trpělivost 🙂 jestli dobře chápu, nedělá se Vám u makronek "noha"? Necháváte makronky dostatečně zaschnout? Někdy je potřeba i dvě hodiny, aby krásně zaschly. Pečete s horkým vzduchem? Jestli umite anglicky, na tomto odkazu je popsáno několik problémů s makronkami, třeba Vám to pomůže 🙂 notsohumblepie.blogspot.cz/2010/08/macaron-troubleshooting-new-recipe.html hodně štěstí a trpělivosti 🙂

      Odpovědět
    • Anonymní
      4. 1. 2015 v 19:10

      Chci upřesnit naši debatu: píšete si pořád s jednou a tou samou osobou od včera 3.1. 2015 17,31 hodin tuším , omlouvám se, asi jsem se měla představit nebo nějak nazvat takže tento anonym jsem já – Hanka, moc mě těší. Anglicky neumím (bohužel , stará škola, tenkrát frčela ruština a já zvolila němčinu jako další jazyk) . Už Vás nebudu zatěžovat mou " noční můrou ", samozřejmě v žertu. Budu se těšit na Vaše další laskominy, které sleduji na fb i zde………

      Odpovědět
    • Víkendové pečení
      4. 1. 2015 v 19:39

      Aha 🙂 zdravím Hanko, tak to moje dotazy byly zcela zbytečné :))

      Odpovědět
  • Anonymní
    20. 1. 2015 v 10:30

    Jsem tak moc šťastná, dnes jsem vyzkoušela dle vašeho receptu makronky a první pokus a zdařily se 🙂
    Kromě pár malých chybiček, jako šišatosti, protože jsem kroužila zdobičkou, ale to si snad příště uvědomím, že nezdobím dort 🙂
    Každopádně někdo píše, že se povedly jednou a poté už ne, tak uvidíme ale teď jsem spokojená 🙂

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      20. 1. 2015 v 10:38

      Tak to jsem moc ráda, že se povedly 🙂 šišatost vůbec nevadí, na chutí to neubere. Držím palce, ať se daří i příště 🙂

      Odpovědět
  • Anonymní
    3. 2. 2015 v 17:03

    Dobrý den, jsem úplný makronkový začátečník, ale mám sílu i odhodlání dotáhnout svoje pokusy alespoň na úroveň "jedlé". Starosti mi dělá cukrový rozvar. V jednom receptu jsem četla, že se nemá při vaření míchat, že se má nechat "pár minut" vařit a pak "pár minut" vychladnout… Po "pár minutách" (přesněji řečeno čtyřech) byl ovšem už úplně nepoužitelný, ztvrdl. Teploměr bohužel doma nemám, tak jsem se chtěla zeptat, jak na to? 🙁 Mám postavit vodu s cukrem na mírný oheň, dokud se cukr nerozpustí, pak přidat plamen a nechat jak dlouho vařit? A pak hned lít do sněhu? Omlouvám se za dlouhý dotaz…

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      3. 2. 2015 v 19:14

      Hezký večer, makronky jsou většinou jedlé vždy 🙂 i když se nepovedou tvarem. Dříve jsem teploměr také neměla a cukrový rozvar jsem vařila tzv. na bublinu. Určitě by se neměl rozvar míchat a měl by přijít k varu při mírnější teplotě. Po chvilce vaření začne jakoby houstnout, pak je potřeba vystihnout moment "bubliny". Poslouží Vám k tomu drátěné očko nebo nějaká metla, která má na konci kulaté očko. Tak abyste mohla očko namočit v rozvaru a když do něj fouknete, udělá se bublina. Je to stejné jako u bublifiku. Většinou zkusím 2-3x zs sebou, když jde více bublin. Pak hned horký rozvar pomalu po hraně mísy opatrně vliju do bílků, které zároveň šlehám. Nevím, jestli to popisuji srozumitelně, když tak klidně napiśte 🙂

      Odpovědět
      • Terka
        27. 4. 2021 v 22:33

        Dobrý den,
        zkusila jsem o víkendu makronky, zbyly mi bílky, všichni o tom píšou, tak jsem se nechala zlákat 😁. Udělala jsem rozvar, ale dost se mi nalepilo na stěnu, případně steklo dolů do mísy a pořádně se nevmíchalo do bílků. No brala jsem to s humorem, i tak práci dokončila a kupodivu po upečení byly krásné a chutné makronky. Až mám teď strach pustit se do toho znova, že už to napodruhé nevyjde 😀. Díky za Vaše krásné a podrobné recepty.

        Odpovědět
    • Anonymní
      4. 2. 2015 v 9:32

      Dobrý den,
      popisujete to skvěle, jen někde musím najít to očko na bublinu 🙂 Už se nemůžu dočkat, až to vyzkouším. Děkuji!!

      Odpovědět
  • Anonymní
    7. 4. 2015 v 11:02

    Dobrý den,
    makronky zkouším celý minulý i tento týdn. Zamilovala jsem se do nich. Celé rodině moc chutnají 🙂
    Rozvar dělám s teploměrem, peču na 140 stupňů 18 minut bez horkovzduchu. Někde ale musím dělat chybu!
    Většinou mi první plech makronech popraská. Prasklina uprostřed a pak makronka roste do takového kráterku 🙁 Druhý plech už ne, nebo jen jedna, dvě.
    Před tím, než dám plech s makronkami do trouby, vždy je osahám a nikdy mi nelepí! Schnou cca 1,5 hodiny.
    Nevíte, kde dělám chybu?
    Děkuji Hanka

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      7. 4. 2015 v 12:16

      Hanko, hezké odpoledne. Podle toho co píšete, bych nechala makronky schnout ještě o chvilku déle. Až jsou nejen nelepivé na dotek, ale takové pevně zaschlé na pohled. Protože když je druhý plech ok, tak problém asi jinde nebude, i když u makronek jeden nikdy neví :)) Pečete všechny makronky na stejném pečícím papíru nebo folii? Moje kamarádka totiž vypozorovala, že jí makronky praskají na určitém typu pečíci folie 🙂

      Odpovědět
    • Anonymní
      7. 4. 2015 v 19:14

      Dobrý večer. Děkuji za velice rychlou odpověď 🙂 Ano peču na stejném pečícím papíru. Myslím, že jsem je měla zaschlé dost, těžko říct…
      Nemohlo by to být třeba hustým těstem?
      Ty makronky jsou fakt umění 🙂 Budu zkoušet dál. Já se nedám 🙂 🙂
      Hanka

      Odpovědět
    • Víkendové pečení
      8. 4. 2015 v 7:44

      Hanko, máte pravdu, makronky jsou někdy tak trochu nevypočitatelné :)) husté těsto by Vám spíš udělalo na makronkách špičky, nemyslím si ale, že by mělo vliv na praskání. Koukala jsem i na různé diskuze na netu a ve většině případů je praskání způsobené nedostatečným sušením 🙂 Vyjímečně to může být tím, že je těsto buď přemíchané nebo málo zamíchané, opravdu těžko říct. Určitě se ale nenechte odradit :)) hezký den. M.

      Odpovědět
    • Anonymní
      8. 4. 2015 v 7:47

      Odradit se určitě nenechám. Nechám sušit déle 🙂
      Moc děkuji za rady.
      Hanka

      Odpovědět
    • Anonymní
      9. 4. 2015 v 21:15

      Dobrý večer. Makronky mi díky vaší radě už nepraskají. Opravdu to bylo tím, že byly nedostatečně vysušené.
      Ještě bych však měla jeden dotaz. Čím to, že makronky vyskočí nestejnoměrně?
      Děkuji za odpověď a přeji hezký večer 🙂
      Hanka

      Odpovědět
    • Víkendové pečení
      10. 4. 2015 v 10:07

      Hanko, tak to jsem moc ráda, že to pomohlo 🙂 Nestejnoměrné … máte na mysli, že jsou zvednuté k jedné straně? Také se mi to občas stane, ale bohužel nevím, čím to je. Mohlo by to být nerovnoměrným teplem v troubě, většinou každá trouba peče z jedné strany více … ale těžko říct. Pěkný víkend. Míša

      Odpovědět
    • Anonymní
      10. 4. 2015 v 11:48

      Někde jsem vyčetla, že je to špatným bouchnutím plechu. Prý se to sesune víc k jedné straně. Ale těžko říct.
      Moc Vám děkuji za rady a jdu kouzlit citronové markonky 🙂
      Hanka

      Odpovědět
    • Anonymní
      3. 2. 2019 v 13:32

      Dobrý den,moje zkušenost při nestejnomernem vyběhnutí je podklad na kterém pecete,na papíře i silikonu často zůstane jedna strana přichycena a makronky při pečení sjedou ke straně a vytvoří se jazyk . Na teflonove fólií se mi to stalo minimálně ,a i ještě teplé jdou krasne dolů . Snad vám to pomůže .

      Odpovědět
  • Anonymní
    26. 5. 2015 v 18:02

    Dobrý den 🙂
    Chtěla jsem se zeptat, zda je možné makronky (nenaplněné krémem) zamrazit.
    Jak dlouho mi vydrží? Je možné upéct třeba 14 dní dopředu??
    Díky za odpověď
    Hana

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      26. 5. 2015 v 18:09

      Hanko, zdravím, ano makronky můžete bez obav zamrazit 🙂 někdy to dělám cíleně, protože se pak lépe plní 🙂 vydrží i několik týdnů. Mila

      Odpovědět
    • Anonymní
      27. 5. 2015 v 7:38

      Super, děkuj za odpověď 🙂

      Odpovědět
  • Anonymní
    17. 10. 2015 v 9:46

    Dobrý den,
    díky Vašemu blogu mám chuť se do nich také pustit. Chtěla bych se prosím zeptat, kolik jich asi z tohoto množství je? Myslím již celých,naplněných. Samozřejmě zhruba, jen abych asi věděla. Moc díky Zdenka

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      17. 10. 2015 v 9:59

      Zdenko, hezký den, úplně chápu, makronky jsou lákavé nejen k jídlu, ale i k pečení 🙂 z této dávky počítejte asi 30-35 hotových makronek, ale samozřejmě hodně záleží na velikosti každé z nich 🙂

      Odpovědět
    • Anonymní
      17. 10. 2015 v 10:18

      Super, moc děkuji za bleskovou odpověď…mějte se krásně…

      Odpovědět
  • Zdena
    24. 10. 2015 v 7:48

    Dobrý den,
    Tak jsem přešla od francouzské metody k italské. Trochu jsem se toho děsila, ale když si člověk koupí teploměr, tak je to asi ok. Rozvar tedy i zkouším – "na nit". Mám však problém. Množství surovin mám naprosto stejné, jako uvádíte. Bílka s rozvarem již vic vyšlehat nejdou. Jakmile však sníh přidávám k mandlím a cukru, těsto je VŽDY řídké 🙁 pak je problém i se zaschnutím povrchu. Zkoušela jsem už 3x a pořád je to těsto na tom stejně 🙁 poradíte mi?? 🙂
    Z.

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      24. 10. 2015 v 9:01

      Zdeno, dobrý den, tak to je zvláštní, protože těsto bývá zpočátku spíš hodně husté a teprve mícháním "zřídne" do potřebné konzistence. Množství surovin je správně, napadá mě jedině, že jsou ušlehané bílky moc řídké a díky tomu i pak řídké těsto …. ale těžko říct, když nevidím postup na vlastní oči :)) jinak makronky můžete nechat schnout i třeba dvě hodiny, až jsou opravdu suché, někdy je to potřeba 🙂

      Odpovědět
    • Zdena
      24. 10. 2015 v 15:14

      Tak jsem snížila množství vody u rozvaru a nechala jej až na 118 stupňů. To zřejmě bílkům svědčilo. Hmota se zdála být již dobrá, zaschlo asi po hodině. Pak šup s tím do trouby. A od tohoto momentu je všechno špatně 🙁 popraskané, duté… Půlka s nohou, půlka bez… Tak tady me makronkové šílenství asi na nějakou dobu končí. Francouzská technika mi nepraskala, noha byla vždy, jen z větší části duté, že. Protože jsem se dočetla, že bílky s rozvarem jsou stabilnější a tuto metodu používají cukráři, chtěla jsem zkusit také. Říkala jsem si, že konečně třeba nebudou duté. No ale jak se ukázalo, nemají ani nohu a ještě jsou popraskané. Pekla jsem na 140, pak raději i na 130, vařečka strčená v troubě a výsledek stejně katastrofální! 🙁

      Odpovědět
    • Zdena
      24. 10. 2015 v 15:30

      Možná bych ještě dodala, že se spíše nafouknou a explodují 🙂

      Odpovědět
  • Unknown
    23. 11. 2016 v 19:47

    Dobrý den, dnes jsem poprvé dělala makronky a chuťově mňamka. Už teď vím, že jsem je nechala málo zaschnout, takže nejsou "výstavní". Zeptám se ale na cukrový rozvar. Je to tak, že rozvar o teplotě 118 stupňů vmíchám do již ušlehaných bílků a míchám dále? Možná se ptám hloupě, někde čtu, že se mají bílky ušlehat trochu, někde úplně… Moc děkuji. Jana

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      23. 11. 2016 v 21:27

      Jano, hezký večer, tak to jsem ráda, že makronky chutnají 🙂 a příště se určitě povedou i vzhledově 🙂 ano, cukrový rozvar pomalu lijete za stálého šlehání do bílků. Bílky obvykle začnu šlehat, když se rozvar začíná vařit, sníh není moc pevný, ale jakmile začnete lít rozvar a šleháte na maximum, sníh se zpevňuje 🙂 snad Vám to trochu pomohlo 🙂

      Odpovědět
  • Anonymní
    3. 12. 2016 v 7:25

    Dobrý den, taky jsem se pustila do makronkoveho maratonu. Zkoušela jsem z rozvarem, ale z toho se mi nedaří. Tak dělám druhy způsob. Konečně testo vypadá jak má. Ale problém mam s nožičkou. Vždy se mi rozjede. Už nevim jak na to. Plech mám uprostřed trouby. Zkoušela jsem horký vzduch i tělesa. Nepraskaji, ale jsou dute a rozjeté. Poradíte mi prosím?

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      3. 12. 2016 v 8:10

      Dobrý den, makronky jsou takové malé potížistky 🙂 těžko říct, kde je problém, musela bych vidět postup, důvodů může být více 🙂 bílky mohou být málo vyšlehané, těsto přemíchané, přiliš dlouho schly nebo naopak … já mám lepší zkušenosti s cukrovým rozvarem, řekla bych, že tam je úspěšnost vyšší 🙂

      Odpovědět
    • Anonymní
      4. 12. 2016 v 10:49

      Dekuji za odpoved. Zkusim dat jeste sanci cukrovemu rozvaru. Bilky sleham tak, ze se pak tvori spicka. Pridam mandlovou mouku prosetou s cukrem, ze se testo tahne jako pasek. Neni tuhe ani ridke.

      Odpovědět
    • Víkendové pečení
      4. 12. 2016 v 17:09

      U francozské techniky je potřeba bílky šlehat několik minut v robotu, až je sníh jakoby vysušený 🙂

      Odpovědět
  • Anonymní
    12. 12. 2016 v 13:52

    Dobry den, dnes jsem delala verzi z cukroveho rozvaru. Testo bylo patadni a makronky konzistencne vyborne. Tak jak maji byt. Jen nevim cim to, ale pul jedne makronky my naskocilo na nozicku a druha pulka kruhu ne. Asi to spatne nanasim pytlikem na plech.

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      12. 12. 2016 v 19:28

      Zdravím, důvodů může být opět více 🙂 mě se tohle stávalo, když bylo hodně vlhké počasí a makronky hrozně špatně zasychaly … ale může to být i troubou, někdy nepeče rovnoměrně … nemyslím, že by to bylo špatným nastříkáním makronek 🙂 někde jsem četla, že pomůže troubu nechat lehce otevřenou, jen mezi dvířka zasunout vařečku, ale nezkoušela jsem to 🙂

      Odpovědět
    • Anonymní
      12. 12. 2016 v 22:00

      Jste zlata, dekuji za rady. Budu nadale zkouset. Clovek v tom brzo necha majlant 😀 uz kvuli te mandlove moucce.

      Odpovědět
  • simona
    26. 6. 2017 v 15:30

    Dobrý den paní Mílo, musím makronky máte luxusní – přímo výstavní! Můžu se Vás zeptat? Já zatím zkoušela jen francouzkou techniku asi 5x a úspěch jak kdy a který kousek, nyní chci zkusit italskou, pokud bych tento recept a následné makronky chtěla nabarvit – půlku těsta jinou barvou např. zelená a druhá hnědá, kdy si rozdělit těsto na nabarvení u této techniky? Vždy nacházím recepty kdy se barva zašlehává do bílků před spojením. Děkujii za odpověď :)) Sima

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      26. 6. 2017 v 19:17

      Simo, zdravím Vás a děkuji :)) ano, barva se nejlépe zapracovává ke konci šlehání bílků, ale jde to i později 🙂 já jsem si také občas dělila těsto na půl a barvila každou část jinak. Nejlépe ve fázi, kdy přisypete mandle a promícháte, ještě než to bude mít finální lehce tekutou konzistenci …

      Odpovědět
  • Unknown
    8. 2. 2018 v 15:04

    Míšo makronky přede mnou a já potřebuji radu..jak to udělat , když chci z jedné várky dvě případně více barev???
    Děkuji Lenka

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      8. 2. 2018 v 16:58

      Lenko, zdravím, odpověď najdete v dotazu nad tím Vaším 🙂

      Odpovědět
  • Unknown
    8. 2. 2018 v 15:05

    Tento komentář byl odstraněn autorem.

    Odpovědět
  • Jitu
    19. 9. 2018 v 11:32

    Zdravím, Míšo, tak jsem právě vyndala makronky z trouby.Tentokrát jsou docela povedené, mají nožku, nepopraskaly, nemají bubliny, ale jsou prostě duté a ta "slupka" nahoře je hodně pevná.Pekla jsem na 150 asi 19 minut, protože po 15 ještě nešly,lepily se.Myslíte snížit teplotu?Také se stříkáním jsem asi udělala chybu.Kroužila jsem, ale asi se má udělat bobík a strhnout jen špičku, že?Možná by mohly být duté i tím špatným stříknutím?Co myslíte?Každopádně večer jdu na další pokus.Tyto s rozvarem mi vyhovují.Ale štve mě to, že se stále nevedou. Děkuji Jitka

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      20. 9. 2018 v 8:43

      Jitko, zdravím, také mě občas trápí duté makronky a nevím přesně, čím to je. Mohlo by to být příliš vysokou teplotou v troubě nebo i špatně umíchaným těstem. Zkuste nižší teplotu a uvidíte 🙂 Stříkáním na plech by to být nemělo, ale přesně jak píšete, nekroužit, jen stříknout a strhnout špičku 🙂 pokud má těsto tu správnou konzistenci, tak se špička sama srovná 🙂

      Odpovědět
  • Jitu
    19. 9. 2018 v 11:34

    A ještě prosím o info, jestli péct sdola – shora nebo horký vzduch?Já pekla bez horkého vzduchuDíky..

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      20. 9. 2018 v 8:45

      Dříve jsem pekla bez horkého vzduchu, jen horní a spodní ohřev. Nicméně před dvěma lety jsem si pořídila novou troubu a teď to zkouším různě 🙂 musíte to vychytat na své troubě, co je nejlepší 🙂

      Odpovědět
  • Anonymní
    19. 9. 2018 v 21:37

    Dobrý večer, i já se s makronkami trápím… zatím jsem zkoušela jen bez rozvaru, dnes jsem dostala odvahu vyzkoušet i italský recept… můj první pokus byl super, všechny vyskočili, žádné napopraskali, 2. pokus špatné, 3. pokus jakž takž a od té doby už jen špatně (už to ani nepočítám) 🙁 dnes s rozvarem mám píškoty… prostě nemají vůbec nežku, některé jsou bez dna, některé ho mají, některé jsou duté…. v které fázi pečení vyskočí nožka? až u konce nebo hned ze začátku? moje trpělivost je jeden pokus od přetečení 🙁 Edita

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      20. 9. 2018 v 8:48

      Edito, zdravím, makronky jsou z mého pohledu asi nejhorší dezert, se kterým jsem se kdy setkala 🙂 nestačí mít jen dobrý recept a podrobný postup. Musíte prostě zkoušet a zkoušet, různé teploty, různé doby pečení … a hodně trpělivosti. Ty bez rozvaru se Vám dařily?
      Mě obvykle nožka vyskočí v 5-6 minutě pečení, ale můžete to být i nepatrně později.

      Odpovědět
    • Anonymní
      20. 9. 2018 v 15:56

      Z rozvaru byly fajn 1 a 3. pokus, druhý jsem přemíchala, roztekly se po celém plechu, 4-…špatné, tak jsem zkusila s rozvarem a včera dopadly viz víše-bez dna, bez nohy… podezřívám troubu, stará, musím si pořídit teploměr do trouby a proměřit to;-) ja přace tak nešikovná nejsem;-) příště zkusím rozdělit dívku po 10ks na plech a zkoušet výšku, teplotu, pootevřené dvířka… jak jinak to zjistit, že? manžel mi říká, proč to pořád peču, když mi to nejde;-)ja se ale nedám! 😉
      máte moc pekné stránky!

      Odpovědět
    • Anonymní
      20. 9. 2018 v 15:57

      chybka- bez rozvaru byly fajn;-)

      Odpovědět
  • Nikola
    24. 9. 2018 v 18:57

    Dobrý den, v neděli se chystám na tyhle úžasné makronky a doufám, že se podaří! Moc bych vás ale chtěla poprosit o radu. Mám teď z víkendu schované bílky. Myslíte, že vydrží ten týden v lednici nebo bych je měla dát raději zamrazit? Moc děkuji! Nikola

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      24. 9. 2018 v 19:15

      Nikolo, zdravím, držím palce, každopádně i když se hned na poprvé nepovedou, neberte to jako neúspěch 🙂 bílky týden v lednici bez problému vydrží, není třeba mrazit.

      Odpovědět
  • Jitu
    25. 9. 2018 v 12:30

    Zdravím, už mám plnou lednici žloutků, jak pořád zkouším a zkouším a všechny makronky jdou vždy do koše.Nechápu, když jsem podle vás dělala svůj první bílek s rozvarem do kremrolí, byl hustý, úžasný a od té doby už není.Sníh vyšlehám, rozvar mám pěkný a jak to sešlehám, je to trochu řídké a tak i makronkové těsto je řídké.Dopoledne mi popraskaly a teď mám na plechu další a z krásně nastříkaných bobíků jsou patvary.Vím, že to zase nedopadne.My je nemáme rádi, nikdo to moc nejí, takže lítají do koše, ale já mám takovou povahu, že si říkám, že to musím přece dokázat, nejsem žádné kopyto, pečení mi jinak jde dobře……….tyhle makronky k nám vůbec neměly přijít, myslím, že bychom už mohly založit klub naštvaných makronkových žen.A vy máte taky výdrž, že stále odpovídáte na ty nešťastné komentáře. 🙂

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      25. 9. 2018 v 13:36

      Jitko, sníh do kremrolí je hodně pevný, na makronky je trochu vláčnější. Nicméně tekutý by být neměl. Zkuste svařit rozvar na 118 stupňů a lijte na bílky opravdu velmi pomalu. Doporučuji nalévat na hranu mísy, ne přímo do bílků, aby se to nepotkalo s metlou 🙂 Máte můj obdiv, že se do toho pouštíte, když o makronky ani nestojíte :)) ale chápu Vaše nadšení a odhodlání, že to prostě chcete "dát". Tak hodně štěstí :))

      Odpovědět
  • Esperanta
    29. 4. 2019 v 9:15

    Zdravím Míšo,
    tenhle blog sleduji už dlouho a kdykoliv potřebuji něco upéct, sáhnu po tomto blogu, protože vím, že tady se to povede. No, makronky… Bohužel jsem si nepřečetla celý recept, kde zmiňuješ silikonové podložky, tak jsem udělala tu stejnou chybu a koupila je taky a to jsem na ně čekala měsíc z Aliexpressu! Samozřejmě jsem pak zkusila pár udělat na obyčejném pečícím papíru a byly lepší, ty na silikonové podložce mi udělaly takový karamelový lesklý spodek zatímco ty na papíru měly jen bublinky vespod. Bohužel se mi roztekly, takže zkusím pečící folii. Nebo tu speciální dírkovanou silikonovou podložku bez těch výřezů. Makronky se i tak povedly na to že to byl první pokus ale problém přišel s plněním. Četla jsem, že se mohou plnit třeba mascarpone, takže jsem si smíchala mascarpone s trochou Bailey's. Pak jsem je dala do uzavřené nádoby odležet ale to byla chyba. Teď jsou úplně rozmočené a nevím, zda je to normální a druhý den už to bude lepší nebo se mají nechat na vzduchu. Nebo je vůbec takhle nezavírat či jestli ta náplň nebyla moc vláčná. Makronky jsou opravdu těžší na vychytání ale nevzdám to, spíš by mě zajímalo jak je to tedy s tou náplní, aby se mi tohle opět nestalo.

    Díky Míšo za web, díky tobě jsem se přestala bát upéct opravdový cheesecake.

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      29. 4. 2019 v 17:56

      Zdravím, ano, mě se silikon moc neosvědčil, ale někomu vyhovuje 🙂 já nedám dopustit na teflonové pečící folie. Mascarpone není zrovna vhodná náplň do makronek, resp. nemá dlouhou trvanlivost. Makronky obvykle do 2-3 hodiny změknou a je potřeba je sníst. Určitě není dobré nechávat je do druhé dne a je jedno, zda uzavřené či nikoliv. Ideální náplně jsou ganache krémy nebo i máslové, díky kterým vydrží makronky několik dní a určitě skladovat v uzavřené doze, jinak okorají.

      Odpovědět
  • Anonymní
    6. 9. 2019 v 20:23

    Dobrý večer, zkouším makronky a docela se daří, jen to letní počasí a neskutečna vlhkost je můj problém….. Zkusíte poradit jak susite v těch vedrech? Zkoušela jsem větrák i klimatizaci, ale ani jedno nepomáhá… Děkuji za odpověď, Tereza

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      7. 9. 2019 v 21:46

      Hezký večer, mrkněte na můj poslední příspěvek Makronky s Ruby čokoládou, makronky připravované s rozvarem není třeba sušit, můžete péct hned po nastříkání 🙂

      Odpovědět
  • Unknown
    22. 1. 2020 v 23:54

    Zdravím Míšo,z vašeho webu peču nejčastěji od rolad, dortů prostě už to bylo hodně věcí….Makronky jsem zkusila podle nějakého francouzského šéfkuchaře a vyšly mi až ořechové.Mandlové se mi dařily 25 z 30 na houby.Dnes jsem zkusila ty kakaové a ty mi kupodivu vyšly…Makronky jsem moc nemusela,ale jak si je dělám doma,tak jsem je jíst začala.Spíš je nadšeno mé okolí 😂. Děkuji za všechny recepty nejen makronky a hlavně to povídání,které mě vždy zachrání před tím udělat hloupé chyby.

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      23. 1. 2020 v 17:07

      Děkuji, jsem ráda, že se vše daří, včetně makronek. Dříve jsem mívala pocit, že ty kakaové jdou nějako lépe 🙂 možná to bude tím kakaem. Každopádně musím říct, že mě chutnají makronky nejvíce ty moje domácí, zatím jsem nenarazila na žádné úchvatné někde jinde 🙂

      Odpovědět
  • Anonymní
    11. 4. 2020 v 6:00

    Dobrý den, tak jsem to nevydržela a musela jsem je také vyzkoušet:))
    No a bohužel, také mi popraskali. Ale to nevadí, budou další pokusy.
    Chtěla bych poprosit jak mají být velká kolečka na makronky? Asi jsem je dělala moc velké. Jinak děkuji za spoustu cenných rad. Děkuji

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      12. 4. 2020 v 7:40

      Pokud Vám popraskalo jen pár kousků na plechu, je na vině trouba a nic s tím neuděláte. Pokud Vám popraskal celý plech, tak je něco špatně 🙂 vysoká teplota, špatná mouka, přemíchané těsto ….
      Makronky si můžete udělat velké, jak sama chcete, já dělám cca. 4 cm v průměru.

      Odpovědět
  • Markéta
    1. 9. 2020 v 16:08

    Dobrý den, nejsem žádný expert, ale když jsem tedy nalila svařený cukr do bílků s cukrem za stálého míchání, tak mi ten sníh nevznikne ani za týden. Jak to tedy má správně být?

    Děkuji 😇

    Odpovědět
    • Míša Landová
      1. 9. 2020 v 16:57

      Je potřeba si pečlivě přečíst postup. Rozvar se lije za stálého šlehání, nikoliv míchání na bílky. A pokračuje se ve šlehání do zchladnutí a utažení sněhu.

      Odpovědět
      • Markéta
        1. 9. 2020 v 17:45

        To se omlouvám, použila jsem špatné slovo. Bílky jsem šlehala a šlehala až do zchladnutí, ale pořád to bylo jak voda. Musela jsem nakonec vyšlehat jen bílky s cukrem znocu bez žádné vody.

        Odpovědět
        • Míša Landová
          1. 9. 2020 v 18:24

          Svařila jste vodu s cukrem na uvedenou teplotu? Měla jste bílky dostatečně předšlehané, než jste tam nalila rozvar? Protože jinak je mi záhadou, že by to bylo tekuté 🙂 Na druhou stranu je pravda, že makronky jsou trochu vyšší dívčí.

          Odpovědět
          • Markéta
            1. 9. 2020 v 20:05

            Ano, teplota odpovídala, asi to je tím špatným předšleháním bílků. No ve finále se mi stejně nevydařily, jelikož jsem neměla žádný pytlík na tvoření, trouba pekla hrozně rychle, takže 15 minut bylo moc a také jsem je nenechala dlouho odležet před pečením jak jsem byla rozhořčená, takže příště.

            Ale děkuji za odpověď 😇

  • Lada Cermakova
    19. 12. 2020 v 14:42

    Dobry den, makronky jste me naucila pect na kurzu v OK a casem jsem je vypilovala temer k dokonalosti. Byla jsem si tak jista, ze jsem je zvladla, ze jsem je dnes chtela upect z dvojite davky tj 8 plechu. Bohuzel je pouzitelnych tak ze tri plechu. Zbytek se mi svezl ke strane. Cim by to mohlo byt? Je mozne, ze podlozkou? Svezly se ty z peciciho papiru. Z teflonove podlozky drzi. Nebo to je nahoda? Dekuji Lada

    Odpovědět
    • Míša Landová
      19. 12. 2020 v 20:06

      Lada, nevím, co si představit pod pojmem „svezly ke straně“? Máte na mysli, že vyběhly jen na jedné straně? To by mohlo být příliš dlouhým zasycháním před pečením.

      Odpovědět
      • Lada
        20. 12. 2020 v 22:04

        Nožička u makronek je vždy jen na jedné straně a celá pak jakoby jede dolů (nevím jak to popsat), pomohlo by vložit fotografii.. Když si představíte slepenou makronku, tak nemám náplň vodorovně, ale šikmo. Chuťově jsou ale výborné, jen ta estetická stránka…. Máte pravdu, že jak jsem dělala více plechů, tak zasychaly déle. A skutečně jsem zjistila, že problém byl u makronek pečených na pečícím papíru. U těch, co jsem je pekla na teflonové podložce problém nebyl (i když ty jsem zas pekla jako první…). Je to boj. Děkuji a přeji krásné Vánoce.

        Odpovědět
  • Jaroslav
    11. 4. 2021 v 7:03

    Dobrý den, chtěl jsem zkusit makronky, ale narazil jsem na důležitý problém. V čem rozmixovat mandlovou mouku s moučkovým cukrem? Mám pouze sekáček potravin a třičtvrtě hodiny pak prosívám a prosívám a stejně nemám vše. Nebo mám moc jemné sítko? 🙂 Mohla byste mi prosím prozradit v čem mixujete vy? Případně jaké sítko využíváte? Předem děkuji za reakci, Jarda

    Odpovědět
    • Míša Landová
      11. 4. 2021 v 9:48

      Jardo, po letech zkušeností s makronkami už mouku s cukrem neprosívám. Je to zbytečné 🙂 A navíc, pokud máte jemné sítko, spousta mandlí Vám zůstane jako odpad. Já mouku s cukrem jen krátce promixuji, buď mám takovou nádobu u tyčového mixéru nebo malý food procesor. Nicméně ani mixování není zcela nezbytné. Pokud máte jemnou mouku, stačí prosít přes sítko jen moučkový cukr a pak promíchat s mandlovou moukou 🙂 Doporučuji podívat se na nějaký novější recept na mém blogu.

      Odpovědět
  • Blanka
    14. 4. 2021 v 20:07

    Zdravím, Vaše makronky sú krásne. Ja ich robilm už dlhšie a darí sa mi. Avšak jedno nechápem. Nikdy ich nemám také krásne svieže farby. Tak do polky pečenia sú ešte krásne farby ale potom všetky tak trošku naberú hnedastý odtieň. Neviete poradiť čím to môže byť? Pečiem ich pri 150 stupňov, 10 minút s nožom vo dvierkach, potom otočím plech zavriem dvierka a ďalších 5-6min.

    Odpovědět
    • Míša Landová
      16. 4. 2021 v 7:13

      Na vině může být určitý druh barvy, některé jsou méně kvalitní nebo vysoká teplota pečení, zkuste ji ke konci snížit nebo zkrátit dobu pečení.

      Odpovědět
  • Michaela
    6. 5. 2021 v 4:27

    Dobrý den Míšo,
    moc Vám děkuji za skvělý recept – makronky se podařily hned napoprvé, i když to v průběhu přípravy několikrát vypadalo dost beznadějně a i přesto, že jsem je pekla v minimálně 30 let staré troubě, na které je nastavování teploty vždy jedna velká loterie 🙂

    Odpovědět
  • Helena Kokošková
    7. 5. 2021 v 21:18

    Zdravím a jsem ráda, že jsem Vás objevila. Všechny koment. jsem si přečetla a jako bych to psala já. Úplně stejné problémy. V neděli budu péct už asi 15.pokus.Žádné nebyly na 100%.ty nej tak na 7o%.tak se těším, že budou povedenější. Zkoušela jsem obě metody a myslím, že moje hlavní chyba byla v míchání. Ta „láva a osma nebo stuha“ nebyly dokonalé.

    Odpovědět
    • Míša Landová
      8. 5. 2021 v 8:49

      Mě také více vyhovuje metoda s rozvarem, ale i tam je spousta záludností nejen v míchání 🙂 ať se daří.

      Odpovědět
  • Helena
    9. 5. 2021 v 17:39

    Sukynka místo nožky. A tak jsem se snažila. Těsto krásné.

    Odpovědět
    • Míša Landová
      9. 5. 2021 v 18:17

      Záleží, na jaké podložce pečete, na některých se dělají nožičky automaticky 🙂

      Odpovědět
  • Veru
    15. 10. 2021 v 14:46

    Dobrý den Míšo,

    Mám na Vás velkou prosbu. Už nějakou dobu se snažím upéct makronky ale nedaří se mi. Těsto mám vždy hustší (i po delším míchání s bílky) a dělá drobné špičky po nastříkaní na plech.
    Sníh jsem dělala jak po francouzsku tak po italsku. Bílky jsem šlehala do tuha i ne tak tuha. Nikdy mi žádná neexplodovala ale hlavně mi nikdy nevyskočila nožička😞 a hooodně špatně mi zasychaji. Teplotu jsem mela okolo 150 i 110 stupňů. Jediné co mě napadá je zkusit jinou mouku. Jinak už opravdu nevím. Kdyby Vás něco napadlo prosím o radu.
    Děkuji moc a přeji krásný den

    Odpovědět
    • Míša Landová
      16. 10. 2021 v 13:35

      Příčin může být více a mouka je jedna z nich. Není dobré příliš měnit recepty, techniky a zvláště více věcí najednou, protože pak nepoznáte, kde byla chyba. Odkud máte mouku?

      Odpovědět
  • Veronika Ch.
    18. 3. 2022 v 17:13

    Dobrý den Miso,
    chtěla jsem Vám velice poděkovat za radu ohledně teflonovych fólií. Dnes jsem pekla makronky znovu. Mají krásný tvar, žádná nepraskla, udělala se jim krásná „nozka“a nejsou dokopce. Moc mě to těší, o to víc, protože je chci darovat. Takze moc díky.Díky vaší radě se za ně nemusím stydět. Už jenom, aby se povedl pistaciovy krém a bude to fajn. S pozdravem Veru

    Odpovědět
    • Míša Landová
      19. 3. 2022 v 11:42

      Veroniko, tak to mám radost i za Vás 🙂

      Odpovědět
      • Veronika Ch.
        20. 3. 2022 v 14:14

        Moc dekuji. Chtěla jsem se zeptat, zda nemáte recept na krém s kokosem, který by se dal použít do makronek? Dekuji a přeji krásnou, slunečnou neděli. Veru

        Odpovědět
        • Míša Landová
          20. 3. 2022 v 18:42

          Kdysi jsem jeden recept sdílela – 100 g bílé Velvet čokolády, 100 g kokosové pasty 100% a 100 g smetany 33%. Postup stejný jako u jiných ganache krémů do makronek 🙂

          Odpovědět
          • Veronika Ch.
            20. 3. 2022 v 19:40

            Moc dekuji, určitě vyzkouším.

  • Veronika Ch.
    31. 3. 2022 v 18:50

    Dobrý den Miso,
    jen jsem vám chtěla poděkovat za ten recept na kokosovou ganache do makronek. Za mě zatím nejlepší příchuť. Je to asi tím, že miluji kokos. 😀😀😀 Je super, co pro nás děláte. S pozdravem Veru

    Odpovědět
  • Jana
    30. 5. 2022 v 8:49

    Dobrý den, prosím o radu jaké používáte barvy do makronek, stává se mi u těch světlých, že třeba levandulová barva má nádech do šeda, nevím, kde je chyba, děkuji Jana

    Odpovědět
    • Míša Landová
      30. 5. 2022 v 10:25

      Používám gelové Progel a práškové Sosa. Bohužel některé barvy se tzv. vypékají a fialová asi nejvíce ze všech 🙂

      Odpovědět
  • Jana
    13. 7. 2022 v 9:01

    Dobrý den, Sosa barvy se ředí ve vodě, nevadí to makronkám, kolik té barvy dáváte tak na jednu dávku, děkuji

    Odpovědět
    • Míša Landová
      13. 7. 2022 v 9:14

      Ano, jsou rozpustné ve vodě, takže můžete přidat do tekutých bílků nebo do rozvaru. Na každém balení máte uvedeno dávkování, liší se podle typu barvy. Navíc záleží, jaký odstín chcete 🙂

      Odpovědět
  • Jiří
    21. 9. 2022 v 22:35

    Dobrý den, jdu si pro radu 🙂 už mám za sebou pár pokusů o makronky. Nejdříve jsem zkoušel francouzskou techniku cca 8-10 pokusu ale ani u jednoho jsem nemel nožky… po prvních pokusech už se mě dařilo dělat nazval bych to asi barevným piškotem ale ta nožka ani náznak. Nevíte prosím kde by mohl být problém? Rovnou napíšu i zkušenost s italskou technikou která na první pokus konečně přinesla radost a po vytažení z trouby jsem viděl nožky 🙂 Bohužel radost netrvala dlouho protože po vychladnutí a otočení jsem zjistil že rovný spodek má zhruba jen 30% Nedalo mě to a tak jsem dnes zkoušel od rána až do večera hned 3 várky za sebou a prakticky úplně všechny dopadly stejně na povrchu by to šlo a při otočení jsou jakoby propadlé dovnitř nevíte kde by mohla být chyba?? Makronek se nechci vzdát baví mě ale nechci zůstat tvarově u piškotů 🙂

    Odpovědět
    • Míša Landová
      22. 9. 2022 v 11:13

      Obě techniky se od sebe trochu liší, já osobně peču převážně tou italskou, protože je stabilnější. U francouzské techniky je potřeba velmi dobře vyšlehat sníh, musí být pevný, až vysušený. Makronky je také potřeba nechat před pečením dostatečně zaschnout a těsto nesmí být přemíchané. Toto vše má vliv na výsledek 🙂
      U italské techniky naopak sníh není pevný, je lesklý, měkký a má ohebné špičky. Pokud makronky nemají dno, může být na vině buď podložka (někdy to dělá silikon), mastnější mouka nebo to, že jsou nedopečené.
      Osobně doporučuji vybrat si jeden recept a jednu techniku a tu pilovat 🙂 také si po každém pokusu zpětně uvědomit, kde mohla být chyba a příště se jí vyvarovat 🙂 mrkněte na nějaký můj novější příspěvek s makronkami, kde jsou tipy na pečení, případně na IG do výběrů 🙂

      Odpovědět
  • Kamila
    28. 9. 2022 v 21:06

    Dobrý den, mám dotaz ohledně náplně 🙂 musím použít pistáciovou pastu, nebo mohu i pistáciové máslo? Děkuji 🙂

    Odpovědět
  • Dominika
    12. 1. 2023 v 15:58

    Dobry den,
    chcela by som Vas poprosit o radu. Dnes som piekla tieto makronky. Postup som dodrzala, vymiesala, hustota sa mi zdala v poriadku, ako husty med. Nachystala som si vrecko so spickou, netrvalo to ani 5 minut a cesto zostalo riedke, vobec nedrzalo tvar. Kde som spravila chybu? 🙁

    Odpovědět
    • Míša Landová
      13. 1. 2023 v 12:44

      Pokud bylo těsto řídké, bylo s největší pravděpodobností přemíchané nebo byl problém už ve sněhu …

      Odpovědět
      • Dominika
        13. 1. 2023 v 16:20

        dakujem za odpoved, nabuduce si dam vacssi pozor pri miesani 🙂

        Odpovědět
  • Marie
    23. 6. 2023 v 23:16

    Dobrý den, mohu zbylý krém zmrazit? 🙂

    Odpovědět
  • Jarka
    4. 6. 2024 v 23:34

    Dobrý den, Míšo, poradila byste mi prosím? Makronky se mi většinou nedaří mít upečené rovnoměrně – ty po obvodu plechu jsou pěkné, zespodu pěkně rovné, ale ty zprostředka vypadají shora dobře, ale když je otočím, spodní strana je prohnutá dovnitř, nemají ten rovný hladký spodek, takže pak při plnění „sežerou“ mnohem víc krému a pochopitelně s nimi nejsem spokojená. Tušíte, čím to může být? Příliš nízká teplota pečení? Děkuju za odpověď!

    Odpovědět
    • Míša Landová
      5. 6. 2024 v 9:25

      Řekla bych, že budou nedopečené. Většina trub peče více o okraji než uprostřed, zkuste trochu prodloužit dobu pečení.

      Odpovědět
      • Jarka
        5. 6. 2024 v 16:13

        Moc děkuju! Zkusím tedy péci delší dobu. Dělala jsem prvně malinový krém z bílé čokolády podle vašeho receptu a je vážně famózní. Dosud jsem používala krém z mascarpone (ten se tedy musí plnit sotva pár hodin před podáváním, aby se makronky úplně nerozmáčely) nebo čokoládovou ganache, ale tohle je tedy ještě o několik levelů vyšší zážitek.

        Odpovědět
  • Hanka
    1. 12. 2024 v 20:38

    Dobrý den, mohla byste mi prosím poradit co dělám špatně? Nedaří se mi vyslehat bilky s rozvarem. Dělám to přesně podle návodu, teplota rozvaru správná, ale i po 10 minutách v robotu jsou bílky sice krásně bílé a lesklé, ale v tekutém stavu. Nevím v čem může být chyba. Nevěděla byste prosím čím by to mohlo být? Děkuji

    Odpovědět

Zanechte komentář

NOVÉ RECEPTY A TIPY NA PEČENÍ