Menu
Makronky

Kávové makronky

Už delší dobu vám slibuji nějakou novou náplň do makronek a tak jsem tady s ní. Vybrala jsem svou oblíbenou kávovou, které neodolám, kdykoliv ji mám po ruce. A to přestože kávu jako takovou moc často nepiju. Jenže kdo by odolal makronce 🙂 

Základem krému je bílá čokoláda a smetana. Já jsem si poslední dobou oblíbila čokoládu Callebaut Velvet, která není příliš sladká a obsahuje větší podíl kakaového másla. Díky tomu je krém pevnější a dobře drží. Pokud si název zadáte do vyhledávače, vyskočí vám několik obchodů, kde ji koupit 🙂

Kávu jsem přidala rozpustnou, nutno zmínit, že musí být chuťově dobrá, aby i výsledný krém byl dobrý. Můžete samozřejmě použít i kávu mletou zrnkovou, ale po scezení je nutné doplnit smetanu do původní hmotnosti uvedené v receptu. Pro intenzivnější chuť a vůni makronek můžete přidat trochu mleté kávy i do těsta na makronky (promixovat společně s moukou a cukrem). 

Recept na makronky používám poslední roky stále stejný, s cukrovým rozvarem.

Kávové makronky (ca. 40 ks)

Těsto na makronky (ca. 40 celých slepených makronek): 

150 g mandlové mouky 

150 g moučkového cukru 

55 g + 55 g bílků 

150 g cukru krupice 

40 ml vody 

černá nebo šedá gelová barva 

+ 1/2 lžičky mleté kávy(nemusí být)

Připravte si 3 plechy, které vyložte pečícím papírem nebo folií. Pokud chcete mít makronky stejně veliké, můžete si na spodní stranu papíru nakreslit kolečka (průměr 3,5-4 cm), případně si vytvořit papírovou šablonu, kterou opakovaně vložíte pod papír na pečení. Šablonu ke stažení najdete na této stránce.  

Troubu si předehřejte na 135-140 stupňů. Uvedená teplota je orientační, každá trouba peče trochu jinak, je potřeba vyzkoušet.

Mandlovou mouku společně s moučkovým cukrem promixujte a dejte do větší mísy. K této směsi přidejte polovinu bílků (55 g) a promíchejte do pasty. V této fázi můžete také přimíchat barvu. 

Krupicový cukr (150 g) dejte do menšího kastrolku a zalijte vodou. Společně svařte na cukrový rozvar o teplotě 118 stupňů. Současně začněte šlehat druhou polovinu bílků (55 g) se špetkou soli do polotuhého sněhu. Jakmile rozvar dosáhne požadované teploty, pomalu ho začněte lít za stálého šlehání na předšlehané bílky. Pokračujte ve šlehání do zchladnutí a zpevnění sněhu. Ke konci přidejte barvu, pokud jste ji nepřidali již do mandlové pasty, a dobře zašlehejte. 

Sníh ve dvou částech stěrkou vmíchejte do mandlové pasty, těsto zlehka obracejte tak dlouho, dokud vám pomalu neztéká ze stěrky. Hmotou naplňte cukrářský sáček s hladkou trubičkou o průměru 9 mm a nastříkejte makronky na připravené plechy. 

Plechem bouchněte několikrát o stůl, aby se těsto zbavilo vzduchových bublin nebo případných špiček. Mě se velmi osvědčilo poklepávat dlaní zespodu na plech. Makronky pečte po jednom plechu ve vyhřáté troubě 14-18 minut. Není třeba je předem sušit. Doba pečení záleží na nastavené teplotě. 

Hotové makronky by měly být na dotek pevné. Zkuste jednu opatrně odloupnout, pokud to jde snadno, je hotovo. Po vytažení z trouby nechte makronky chladnout na plechu, teprve až po úplném vychladnutí opatrně sloupněte z papíru. Až po úplném vychladnutí, lépe po pár hodinách, makronky naplňte. 

Kávová náplň:

200 g bílé čokolády Callebaut Velvet*

100 g smetany ke šlehání 33%

2 lžičky rozpustné kávy

40 g másla, pokojové teploty

Smetanu zahřejte a rozpusťte v ní kávu. Nalijte na rozpuštěnou čokoládu, promíchejte stěrkou a následně promixujte tyčovým mixérem. Nakonec přidejte změklé máslo a tyčovým mixérem zapracujte do krému.

Přendejte do misky, zakryjte folií (položte přímo na krém) a nechte v lednici ztuhnout, obvykle do druhého dne. 

Před plněním makronek krém v misce nejprve dobře promíchejte, pak přendejte do sáčku s hladkou trubičkou a makronky naplňte. Naplněné makronky skladujte v lednici v uzavřené dóze a nechte alespoň do druhého dne rozležet.

*Pokud použijete jiný druh čokolády, je potřeba zohlednit obsah kakaového másla, jinak může být konzistence krému odlišná. Příliš tekutý krém je možné před plněním trochu našlehat.

Vytisknout recept

58 Comments

  • Unknown
    24. 9. 2019 v 18:52

    Dobrý den, moc děkuji za nový recept na krém, určitě brzy vyzkouším, makronky peču podle vás rozvarové, vždy se povedou, ale musím je nechat zaschnout, pokud je dám do trouby hned, popraskaji, nevim kde dělám chybu🤔, nevíte čím by to mohlo být? Moc děkuji a přeji Vám mnoho úspěchů 😁. Alena

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      24. 9. 2019 v 19:59

      Aleno, děkuji. Chybu neděláte, na vině bude zřejmě Vaše trouba 🙂 ve většině případů se makronky sušit nemusí, ale v některých troubách to bez sušení bohužel nejde. Takže klidně sušte dál 🙂

      Odpovědět
    • Unknown
      25. 10. 2019 v 14:18

      Dobrý den Míšo, tak jsem právě promazala kávové makronky. Chci se zeptat na krém, včera jsem ho připravila ( koupila jsem i čokoládu Velvet), dala to lednice a dnes (před plněním) mi přišel opravdu dost tuhý, má to tak být? Trochu mám strach, aby se do zítra makronky vůbec rozležely… děkuji a přeji hezký den Alena

      Odpovědět
    • Víkendové pečení
      25. 10. 2019 v 18:16

      Aleno, ano, krém do druhého dne v lednici hodně ztuhne a je dobré ho nechat při pokojové teplotě trochu povolit. Ale nebojte, makronky se určitě rozleží, pokud je máte dobře upečené.
      Já si obvykle krém hlídám a jakmile má tu správnou konzistenci, tak plním.

      Odpovědět
    • Unknown
      27. 10. 2019 v 18:49

      Jo jo, měla jste pravdou, obávala jsem se zbytečně, byly naprosto úžasné😉😁

      Odpovědět
    • Víkendové pečení
      28. 10. 2019 v 5:58

      Tak to moc ráda slyším 🙂

      Odpovědět
    • jana vanhova
      20. 1. 2021 v 8:58

      dobry den, pecu dle sveho receptu a povedou se vzdy. tento recept bohuzel..,, vody na rozvar je dle mne malo 40 ml . vazim v gramech a lepe . v mem receptu davam vice.
      212 g mandlove m, 212 g m cukru, 80 g odleteleho bilku
      rozvar 236 g krupice cukru s 158 g vody, rozvar 118 st vlit do 90 g vyslehanych bilku s 1 lz
      cukru a slehat do zvhladnuti. pak postupne vmichat do mandlove smesi / ta je samozrejme premixovana a preseta/ pevu na 14o st 15 min . preji uspec snad budete mit take krasne makronky . jv

      Odpovědět
      • Míša Landová
        21. 1. 2021 v 12:35

        Jano, Váš recept se příliš neliší, pouze v pár gramech a hlavně máte větší dávku. Pokud vaříte rozvar na přesnou teplotu, tak je jedno, kolik vody přidáte, výsledek bude při dosažené teplotě vždy stejný. S větším množství vody se jen bude vařit déle … a pro Vaši informaci, voda má stejnou váhu i objem, tedy je jedno, jestli vodu odměříte nebo navážíte. Osobně si myslím, že pokud se makronky nepovedou, je na vině spíše lidská chyba, než recept jako takový. Já je peču podle tohoto receptu už mnoho let a bez problémů 🙂

        Odpovědět
  • Anonymní
    25. 9. 2019 v 19:54

    Míšo, makronky vypadají krásně – jako vždy;-)a krém by se zcela jistě skvěle vyjímal i na dortu, vyzkouším a možná mi časem půjdou i ty makronky:-)))) Hanka

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      7. 10. 2019 v 8:23

      Hanko, díky, na dort bych volila raději krém se šlehanou smetanou, tento takový sladší a hutnější 🙂

      Odpovědět
  • Anonymní
    25. 9. 2019 v 21:04

    Míšo, ty Vaše makronky, to je prostě dokonalost! Smekám a přeji Vám krásné podzimní dny, Milena:-)

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      7. 10. 2019 v 8:24

      Mileno, moc děkuji 🙂

      Odpovědět
  • Anonymní
    26. 9. 2019 v 17:45

    Dobrý den, dnes jsem zkoušela, první plech fuj, tak jsem snížila teplotu, druhý perfektní, třetí tak napůl , takže nevím co?? jestli jsem málo bouchala s plechem, protože ty dobré u třetího byly na krajích, děkuji Markéta,ps: máte výborné recepty

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      7. 10. 2019 v 8:29

      Nepíšete, jaký problém s makronkami máte, takže těžko říct, kde se stala chyba. Slovo "fuj" není moc výstižné 🙂

      Odpovědět
  • Anonymní
    30. 9. 2019 v 12:17

    Dobrý den,
    Jaký byste doporučila teploměr na ten cukrový rozvar?
    Děkuji Dominika

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      7. 10. 2019 v 8:34

      Já mám od tescomy a jsem s ním spokojená.

      Odpovědět
  • Terka
    23. 10. 2019 v 21:30

    Míšo, ty vaše makronky jsou naprosto dokonalé. Zkoušela jsem jiné recepty a třikrát mi to nevyšlo, tak jsem na ně zanevrela. Váš recept vypadá úplně jinak a zvědavost mě nutí je vyzkoušet. Tak snad se povedou 😊

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      25. 10. 2019 v 9:24

      Je dobré péct pořád podle stejného receptu a ten vylepšovat 🙂 není dobré recepty střídat.

      Odpovědět
  • Jana
    5. 11. 2019 v 15:57

    Dobrý den, milá Míšo, už pár dní naprosto fascinována procházím Vaše recepty. Myslím, že jste v dobrém slova smyslu raritou mezi blogery, protože obvykle se někdo nadchne, vydrží nějakou dobu zveřejňovat příspěvky a pak se po něm slehne zem. Dokážu si představit, kolik času Vám musí zabrat tento blog a opravdu smekám! O víkendu jsem se konečně zhruba po roce odhodlávání rozhodla vyrobit mousse dortíky s mirror glaze (prostě jsem čekala na to, až najdu smysluplný recept). Na základě Vašich rad se povedly, byly famózní a moje rodina si myslí, že jsem se snad minula povoláním (jsem ekonom) a doporučili, abych se stala cukrářkou. Zkrátka a dobře – podle Vašich receptů zvládne být cukrářem prakticky kdokoliv :-). Jen Vy sama však víte, kolik úsilí stojí za každým vypilovaným receptem a máte můj velký dík a obdiv, že i nám ostatním umožňujete pomocí Vašich osvědčených kouzel stát se alespoň na víkend cukrářským mágem:-). A teď prosím dotaz k makronkám – ty jsem také donedávna považovala za "nevyrobitelné", nicméně po přečtení Vašich receptů je každopádně zkusím. Chci se zeptat: myslíte, že je dobré si na ně koupit nějakou silikonovou formu, aby byly všechny stejné? Našla jsem např. formu od Silikonmartu. A dále – šla by na obarvení použít i nějaká přírodní barviva (např. šťáva z červené řepy)? Přece jen peču pro děti a průmyslovým barvivům (tzv. Éčkům) se snažím vyhýbat. Moc děkuji za odpověď a přeji hodně sil a dalších skvělých nápadů. Děkuji Jana.

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      6. 11. 2019 v 19:37

      Jano, zdravím Vás a moc děkuji za krásný a moc milý komentář 🙂 vážím si Vašich slov uznání a jsem moc ráda, že se Vám blog líbí a sklízíte díky němu úspěch. Máte pravdu, je za tím spousta práce, ale baví mě to a reakce čtenářů mě přesvědčují, že to má smysl 🙂
      K Vašim dotazům ohledně makronek, já osobně nemám se silikonem na pečení makronek dobré zkušenosti, nepoužívám ho, peču výhradně na teflonové folii. Pod folii si vkládám šablonu, abych měla makronky cca stejně veliké.
      Barvy používám jen ty klasické "éčkové", ale snažím se v malém množství. Přírodní jsem zkusila, ale buď nebarví nebo mají příchuť dané suroviny, např. mořská řasa, uhlí apod. Určitě není možné přidávat na obarvení šťávu nebo jakoukoliv tekutinu, změnila by se konzistence těsta 🙂 Vím, že s barvami je to těžké, ale k makronkám prostě barvičky patří a když si dáte jednu dvě na chuť, nebude to tak hrozné. Nicméně můžete si těsto obarvit třeba kakaem, přidat koření, posypat oříšky, kokosem …. Mějte se fajn a ať se daří.

      Odpovědět
  • Anonymní
    13. 11. 2019 v 16:59

    Dobrý deň, dnes som piekla svoje prvé makronky v živote, podľa Vášho receptu talianska metóda. O makronkach som veľmi dlho čítala, takže som vstupovala do boja ako pripravený teoretik 🙂 prvý plech – ako popukané piškóty :-)) druhý plech – krásne, ale pridlho pečené 🙂 tretí plech, asi najlepší, no makrónky vo vnútri nie celkom dopečené – duté. Som si istá, že problém bude v teplote a dĺžke pečenia. Piekla som 130-140 cca 16 minút. Tu asi nie je čo poradiť, len skúšať ďalej. Predsa otázka, ako dlho nechávate makrónky na podložke po dopečení? V tejto fáze ja osobne strácam trpezlivosť :-)) Ďakujem aj za skvelý blog.

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      14. 11. 2019 v 18:09

      Zdravím, makronky chtějí svůj čas a trpělivost. Pokud Vám makronky praskají, může to být vysokou teplotou, případně je nechte chvilku zaschnout. Makronky nechávám na plechu po upečení zcela vychladnout, je to uvedeno nahoře v receptu 🙂

      Odpovědět
  • Míša
    1. 3. 2020 v 16:03

    Dobrý den, asi před týdnem jsem narazila úplnou náhodou na vaši stránku a zůstala jsem koukat jak krásné recepty od luxusních řezů přes mini dezertíky až po makronky tady máte. Jste opravdu neskutečně šikovná �� no ale k makronkam. Zkusila jsem je jednou asi před 5 lety (recept nebyl odtud- bohužel) a bylo mi z nich do breku. Vůbec neudělaly ten "prstýnek", krém šíleně tekl a ve výsledku byly tak namáchané… No děs.. dnes jsem zkusila recept od vás a úplná bomba �� krásně vyskočili, krém super a výsledný stav je prostě parádní. Moc děkuji že máte takový super web ����

    Odpovědět
  • Katka
    16. 9. 2020 v 5:59

    Krasny den přeji, tak na makronkach už je závislá cela rodina a okoli .. teď jsem je dělala i 4 dny za sebou, protože vždy hned zmizí .. jen prosím jednu radu – někdy se mi stane, ze jsou dute.. dělám je stále stejne podle vašeho receptu a nyní naposledy jsem mela dva plechy ze 4 snad všechny zespodu prázdné. Na chuť to nemá vliv, dali jsme více krému, ale čím to prosím muže byt? Dekuji moc a krasny podzimní den ☺️🌼

    Odpovědět
    • Míša Landová
      17. 9. 2020 v 7:17

      Katko, tak to je skvělé, že jste se na makronky takto „vrhla“. Za duté makronky se označují takové, které mají uvnitř pod horní skořápkou mezeru. Ty Vaše budou zřejmě vyboulené zespodu nebo jinak řečeno bez dna. Mě osobně se to nikdy nestalo, ale slýchám to dost často. Na vině může být mastnější mouka, příliš dlouhé zasychání před pečením, nevhodná podložka nebo jsou má upečené. U makronek babo raď 🙂

      Odpovědět
  • Katka
    26. 9. 2020 v 15:46

    Krásný, i když deštivý den Míšo, děkuji za tipy, a ano, jsou prostě bez dna..třeba 3 plechy ok, pak třeba 1 jen některé a právě minule jeden celý plech bez dna. Mouka mám stále ze stejného krámku, ale taky třeba jiná várka, tak možné to je. zasychávat nenechám, podle Vaší rady a rovnou peču, podložku mám taky stále stejnou – pečící papír stále stejné firmy ..no nic, jdeme zkusit další várku, snad se zadaří 😀

    Odpovědět
  • Katka
    16. 11. 2020 v 12:10

    Krasny den Miso, tak makronky mě dostávají , ale nevzdávam se.. chuťové jsou výborně, v sobotu jsem udělala asi 10 plechu, ale nozicka furt nikde a nikde.. proste je mam jako piškoty.. asi těžko říci, kde je chyba , ze..? Jak budou zase kurzy tak asi neodolam a jdu na nej 😁👍protože chci vědět, kde dělám chybu.. ještě chci zkusit tu druhou techniku , tak uvidime . Jinak diky i za ostatní skvele recepty, třeba ty bezlepkove jsou naprosto super, sestra si vždy pochutna, když dorazí na kávu

    Odpovědět
    • Míša Landová
      16. 11. 2020 v 15:36

      Katko, jestli jste se do nich už jednou pustila, tak to určitě nevzdávejte. Ale je dobré přijít na to, kde je chyba. Pokud nemáte nožku, tak bych viděla problém ve sněhu. Buď málo vyšlehaný nebo špatně nalitý a zašlehaný rozvar. Nezůstává Vám cukr na dně mísy nebo po stranách? Francouzkou techniku určitě zkuste, ať máte porovnání. Ať se daří 🙂

      Odpovědět
      • Katka
        16. 11. 2020 v 19:44

        Míšo, díky moc za rady, taky mne napadlo, jestli to není ve sněhu.. mám jen ruční šlehač. už jsme objednala robot a teflonovou podložku, tak doufám, že se konečně zadaří.. jinak včerejší várka makronek ( já jim říkám tedy spíš piškoty 🙂 zmizela a kolegům v práci bylo uplně jedno, jestli mají „nějakou nožičku“ nebo ne 😀 tak aspon tak. Taky doufám, že budou opět někdy kurzy a že se na nich potkáme. Krásný večer 🙂

        Odpovědět
  • Petr
    25. 11. 2020 v 9:14

    Dobrý den, Míšo,

    Prosím, řeknete mi, zda makronky pečetě na horkovzduch? Nebo na spodní a horní ohřev? Moc děkuji.

    Petr

    Odpovědět
  • Sarka
    9. 4. 2021 v 15:56

    Recept skvely,makronky po nich jsou krasne.Ale at pecu jak pecu (pecu je na silikonove podlozce s rafkem)tak je mam stale dute.Uz nevim,kde delam chybu. 😪

    Odpovědět
    • Míša Landová
      10. 4. 2021 v 8:04

      Zkuste jinou podložku, teflon nebo papír, silikon dost často dělá makronky duté 🙂

      Odpovědět
  • Marie
    10. 6. 2021 v 8:23

    Ráda bych vyzkoušela makronky bratranci k 18. Narozeninám . Obvykle jsem měla problém s nožičku. Vůbec nevyskočí. Kde je problém? Skořápky by jsem upekla už dnes. Jak je mám skladovat až do neděle ? Děkuji předem za odpovědi
    Marie

    Odpovědět
    • Míša Landová
      10. 6. 2021 v 10:47

      Pokud nenaskočí u makronek nožička, bývá obvykle problém ve sněhu … málo vyšlehaný nebo špatně nalitý rozvar. Nenaplněné makronky skladujte v uzavřené dóze při pokojové teplotě, naplňte den před konzumací a v uzavřené dóza nechte rozležet v lednici.

      Odpovědět
  • Terka Krestová
    13. 8. 2021 v 12:44

    Dobrý den,
    ráda zkouším Vaše recepty, pár krát už jsem dělala i makronky. Některé se povedly více, některé méně (vizuál), ale rozhodně chutnaly. Chci se zeptat, u nás je vždy boj o to, kterou barvu udělat. Děti by nejraději celou paletu 😁. Co by se stalo, kdybych zamíchala sníh s mandlovou pastou, rozdělila a až poté přidávala barvu. Máte zkušenost?
    Díky za odpověď a inspiraci.
    Terka

    Odpovědět
    • Míša Landová
      15. 8. 2021 v 7:58

      S velkou pravděpodobností si těsta přemícháte, jak se budete snažit zapracovat barvu 🙁 já osobně tento způsob nedoporučuji 🙂

      Odpovědět
  • Lenka Jarkovská
    5. 11. 2021 v 14:12

    Dobrý den, Vaše makronky vypadají krásně. Už je chci taky zkusit, chtěla bych jimi ozdobit dort a ještě je potřebuju pro kamarádku. Snad se podaří. Chtěla bych se zeptat jak je mám upečené nenaplnene skladovat? Vydrží i 3 týdny? Děkuji za odpověď

    Odpovědět
    • Míša Landová
      5. 11. 2021 v 15:14

      Makronky nejsou trvanlivé pečivo, je potřeba je do 2-3 dnů naplnit. Případně můžete zamrazit.

      Odpovědět
  • Terka
    22. 1. 2022 v 10:17

    Zdravím Míšo a opět si jdu k Vám pro radu.
    Zkouším více či méně úspěšně makronky a narážím stále na jeden problém. Když udělám cukrový rozvar a dávám jej na předšlehané bílky, tak mi rozvar při kontaktu s mísou tuhne. Nemám asi úplně super robot, sraženina z rozvaru se usadí i dole a do sněhu se nezašlehá. Tím pádem je kvalita směsi horší a má to vliv na výsledek. Tvar robota mi neumožňuje lít směs jinak. Buď se to chytne a ztuhne na metle nebo na kraji mísy nebo dole. Myslíte, že to mám zkusit ručním šlehačem? Nebo máte jiný fígl? Napadlo mě zkusit ještě techniku bez rozvaru, ale přijde mi ještě více nejistá a nevypočitatelná. Díky a hezký den.

    Odpovědět
    • Míša Landová
      22. 1. 2022 v 14:41

      Ano, s některými roboty může být při lití rozvaru problém. Pokud zůstane malý pramínek po stěně mísy, ničemu to nevadí, ten je tam vždy, protože mísa je studená, rozvar horký …. Pokud Vám ale zůstane velké množství na dně nebo na metle, je to špatně. Obvykle to poznáte, že je sníh řídký, protože v něm ten cukr chybí. Zkoušela jste při lití rozvaru šlehat na maximální rychlost? Nebo udělat sníh z větší várky? Někdy je problém v malém množství … Ruční šlehač je taky varianta, používá se hodně právě díky tomu, že malé množství většina robotů nevezme 🙂

      Odpovědět
      • Terka
        22. 1. 2022 v 21:13

        Děkuji za reakci. Robot je tak blbě koncipovaný, že pokud je zapnutý, tak se tam strašně blbě něco lije a skončí to na stěně nebo po ní sjede dolů. Nebo to naopak metla rozmetá 🤷. A ano, sníh mi přišel řídký a do mandlové směsi je ho i méně. No s robotem jsem prohloupila a to jsem vybírala dlouho… Když člověk vybírá prvního, tak si neuvědomí, co vše může být problém. Zkusím zkombinovat s ručním (tam zase chybí ruka při manipulaci ruce 🙂). Ale nevzdám to! Mějte se fajn a díky za rady.

        Odpovědět
  • Veronika Ch.
    5. 3. 2022 v 16:12

    Dobrý den Miso. Peču makronky od vás už po pate. 3x mi vysly parádně. Poslední 2 pečení mám makronky po upečení na jedné straně vysoké a na druhé nízké. Jsou tedy do kopce. Nevíte, kde mohu dělat chybu? S plechy boucham i poklepavam dlani. Má vliv i jiná Mandlová mouka či čerstvost bílků? To jediné mám jiné, než u předchozího pečení. Taky jsem zjistila, že i tvar makronek ovlivňuje i několikrát pouzity pecici papír. Nakreslila jsem si na něj kolečka a proto jsem ho použila několikrát. Ale lepší bude si dát šablonu pod papír a vždy vzít nový. Moc děkuji a přeji sladkou sobotu. Veru

    Odpovědět
    • Míša Landová
      5. 3. 2022 v 17:53

      Pokud jdou makronky do šikma, je to obvykle dlouhou dobou zasychání před pečením … Obecně pečicí papír na makronky moc vhodný není, právě proto, že neudrží jejich tvar, je příliš hladký a kluzký. Zkuste si pořídit teflonové podložky, případně použijte hnědý papír, ten je lepší než bílý 🙂

      Odpovědět
  • Tereza Vass
    25. 7. 2022 v 18:56

    Dobry den Miso,
    Vy mate tak uuuuzasne makronky! Ja s nimi bojuji uz dlouho, delamje vzdy s rozvarem, ty podle francouzske metody mi prijdou moc suche. Ze zacatku mi makronky praskaly, to se mi nestalo uz dlouho, ale mam jiny problem, se krerym si nevim asolutne rady. Myslela jsem, ze je to troubou, ale ted mam troubu uplne novou a problem je stale stejny. Me se ta nozicka udela vzdy jen na pulce makronky, nikdy se mi nezvedne ta makronka cela (pouze v ojedinelych pripadech) setkala jste se s tim nekdy? Moc bych Vam byla vdecna za radu. Predem moc dekuji. Tereza

    Odpovědět
    • Míša Landová
      26. 7. 2022 v 7:51

      Pokud rostou makronky jen na jedné straně, obvykle zasychají před pečením příliš dlouhou dobu …

      Odpovědět
      • Tereza
        26. 7. 2022 v 8:57

        Dobre rano Miso,
        Opet jdu za Vami kvuli mym sikmym makronkam. Docetla jsem se na Vasem blogu, ze by to mohlo byt dlouhym zasychanim, tak jsem zkusila nenechavat zasychat vubec, zkusila jsem nechat zaschnout 15 minut, zkusilanjaem enchat zaschnout 30 minut…zkusila jsem pect v troube primo na program makronky, ale tam se mi zdala moc nizka teplota, tak jsem teplotu zvysila…a porad jsou zvedle na jedne strane. A co me zarazi (i manzela-je kuchar a v praci se v Racionalu nadelal makronek uz spoustu a uspesne) ze ony nejsou zvedle vsechny z jedne strany, ale z ruznych stran. Nektere z prava, nektere zezadu, zepredu…no jsem z toho jelen. Ale ja jsem tvrdohlavec a jednou se to povest musi! Jeste se Vas zeptam, tu teplotu trouby, kterou uvadite (140 stupnu) to je horkovzduch nebo horni a dolni ohrev? Teplotu rozvaru mam 118 stupnu a bilky sleham v robotu. Barvy Wilton. S pozdravem a pranim hezkeho dne, Tereza

        Odpovědět
        • Míša Landová
          26. 7. 2022 v 9:04

          Tak mi ještě řekněte na čem pečete? Na jaké podložce? A zda jste případně zkoušela více variant … Doporučuji péct na horkovzduch, ale pokud v troubě není, tak horní a dolní ohřev. Teplota je vždy orientační 140-150 stupňů, bez ohledu na program. Pečete po jednom plechu?

          Odpovědět
          • Tereza
            26. 7. 2022 v 10:46

            Mam v troube horkovzduch 4D. A pecu teda na hnedem pecicim papiru. Uz mam objednanou teflonovou podlozku. Ale horkovzduch na 140 nebo 150 stupnu jsem jeste nezkousela. Zkousela jsem pouze 140/150 stupnu horni a dolni ohrev. Tak zitra to jeste zkusim s tim horkovzduche na te nove podlozce. Jinak fakt uz nevim. Bilky jsem mela v mrazaku a vyndala jaem je den pred aby mely pokojovou teplotu.

          • Míša Landová
            26. 7. 2022 v 12:43

            Pokud máte 4D horký vzduch, tak ten je ideální. Papírem by to být nemělo, napadla mě spíš nějaká silikonové podložka, obecně s nimi nemám dobré zkušenosti, každopádně teflon bude fajn. Je důležité vylučovat postupně jednu možnost za druhou, jenom tak přijde na to, kde je chyba 🙂

  • Tereza
    30. 7. 2022 v 1:16

    Dobry vecer Miso,
    Tak se jdu s Vami podelit o nove zkusenosti. Zkusila jsem pect makronky na teflonove podlozce, tak to dopadlo katastrofalne, tak hrozne makronky jsem jeste nikdy nemela…vevnitr dute, vsechny zesikma…tak jsem zbytek testa nastrikala na normalni pecici papir, dala do trouby…a vysly uplne krasne makronky!! Vsechny na povrchu hladke, nozicka kolem dokola. Zkratka tak jak maji vypadat. Takze jeden plech slavil uspech. Priste zkusim stejnym zpusobem pect a snad se podari🙏 Kazdopadne jsem mela postup: rozvar 116 stupnu, barvu jsem dala primo do rozvaru. Trouba na horkovzduch 135 stupnu a makronky jsem nechala zaschnout cca 20 minut. Moc Vam dekuji za rychle odpovedi a budu se tesit na Vase dalsi skvele recepty

    Odpovědět
    • Míša Landová
      1. 8. 2022 v 8:33

      Nemyslím, že by na vině nepovedených makronek byla teflonová fólie. Možná zasychaly kratší dobu, než ty poslední na papíru …

      Odpovědět
  • Petra
    12. 12. 2022 v 0:41

    Zdravím Vás Míšo,
    prosím o radu, zda je možné nahradit mandlovou mouku jiným druhem, případně jakým?
    Jsme alergičtí na ořechy.
    Moc dekuji za radu a velmi Vám fandím 👌😊👍 Petra

    Odpovědět
    • Míša Landová
      12. 12. 2022 v 8:57

      Je mi líto, ale základem makronek je právě mandlová mouka, žádnou „klasickou“ ji bohužel nenahradíte.

      Odpovědět
  • Lenka
    19. 4. 2023 v 21:02

    Zdravím Vás, Míšo 🙂
    Předně chci říct, že peču víceméně jen podle Vašich receptů, mám obě Vaše kuchařky a máloco se mi podle toho nepovede. Ale ty makronky! 🙀
    Prosím o radu, co může být špatně. První plech mám ukázkový, prakticky ani nenechávám zaschnout maximálně pár minut a makronky jsou opravdu povedené. A u druhého plechu mi prakticky všechny popraskají, maximálně pár kousků ne. Je možné, že už je teplota v troubě po prvním plechu moc vysoká? A ještě tedy – upeču první plech, čekám, až vystydne a po sloupnuti makronek strikam teprve ten druhý, protože mám zatím jen jednu podložku na makronky. Může to také způsobit popraskani, že je těsto moc dlouho v pytliku a pak když nenechám zaschnout, tak popraskaji?
    Moc děkuji

    Odpovědět
    • Míša Landová
      20. 4. 2023 v 10:52

      Makronky jsou věčné téma 🙂 máte zajímavý postup, který nemám vyzkoušený, takže budu trochu vařit z vody. Ano, mohou praskat, protože těsto dlouho leželo v sáčku a pokud pečete bez zasychání, může být problém tady. Osobně doporučuji vždy rovnou nastříkat všechno těsto. Můžete klidně i na pečící papír 🙂

      Odpovědět
  • Nikola
    28. 6. 2023 v 14:31

    Dobrý den,máte úžasné recepty a ráda podle Vás peču.Mám dotaz na makronky 🙂
    Hotovou makronku poznám tak,že otevřu troubu,zkusím sloupnout a pokud jde,tak vyndavám plech.Je to tak? 🙂
    A je lepší péct spíše na nižší teplotu a déle,než to vychytám?Chápu,že každá trouba peče úplně jinak 🙂 Předem moc děkuji!

    Odpovědět
    • Míša Landová
      28. 6. 2023 v 15:17

      Ano, přesně tak, ale pouze pokud pečete na papíru nebo teflonu (ne na silikonu). Z mého pohledu je lepší vyšší teplota a kratší dobu 🙂

      Odpovědět

Zanechte komentář

NOVÉ RECEPTY A TIPY NA PEČENÍ