Menu
Odpalované těsto

Karamelové větrníčky

Když jsem se před lety začala více věnovat pečení, mým prvním cukrářským kurzem, který jsem navštívila, byl právě kurz na větrníky. Je to ostuda, ale od té doby jsem větrníky nepekla. Většinou si každý recept z kurzu doma hned vyzkouším, ale u větrníků mi to nějak uteklo a první zkoušku jsem tak odsunula o několik let 🙂 S radostí ale mohu konstatovat, že se čekání vyplatilo. Větrníčky sklidily obrovský úspěch a sama jsem měla dobrý pocit, jak se krásně povedly.

Přestože recept z kurzu mám ještě schovaný, prošla jsem si i několik dalších. A byla jsem docela překvapená, jak se recepty na odpalované těsto liší. Některé je dělané z vody, jiné z mléka, někde se používá máslo, jinde zase olej. A docela podstatně se liší i poměr mouky a tuku. Vsadila jsem ale na jistotu a jen s malou úpravou použila recept od české cukrářky Pavlíny Berzsiové.

Větrníčky jsem naplnila vanilkovým krémem a karamelovou šlehačkou. Základy pro oba krémy je dobré připravit den předem, aby se dostatečně vychladily v lednici. Druhý den již v krátkosti obě náplně dokončíte. Větrníky nejsou složité, jen je potřeba si vše dobře naplánovat a zorganizovat. Pak už to jde, jak po másle 🙂

Na karamelovou polevu jsem použila fondán, do kterého jsem přimíchala trochu karamelové pasty. Pozor, nejedná se o fondán na potahování dortů, ale cukrovou polevu. Rozpustíte ji v mikrovlnné troubě a máte hotovo, žádné složité míchání nebo šlehání cukru s vodou 🙂 Fondánová poleva se sice prodává v kilovém balení, ale využijete ji třeba na žloutkové řezy nebo punčový dort, má poměrně dlouhou trvanlivost. 

Vanilkový krém

300 ml mléka

2 žloutky

130 g cukru krupice

1 sáček vanilkového pudingu

1 lžička vanilkového extraktu (ne aroma)

50 g másla

+ 250 ml smetany 40% k našlehání

Trochu mléka odlijte do hrnku, rozmíchejte v něm pudingový prášek a rozšlehejte žloutky. Zbytek mléka přiveďte na mírném ohni k varu. Přilijte trochu horkého mléka do hrnečku s pudingem a promíchejte. Pak vlijte zpět do hrnce a za stálého míchaní nechte chvilku povařit. Odstavte a vmíchejte cukr, následně i máslo a dobře promícháme. Přelijte do mísy a zakryjte folií. Tu položte přímo na horký puding, nebude se tak na folii srážet voda. Dejte chladit do lednice nejlépe přes noc. Druhý den, než budete větrníčky plnit, vyšlehejte vychladlý krém do hladka. Zvlášť ušlehejte 250 ml smetany do tuha a opatrně vmíchejte do krému.

Karamelová šlehačka

100 g cukru krupice

150 ml smetany 33%

+ 150 ml smetany 33% k našleháni

Cukr utavte při nižší teplotě na karamel, přilijte horkou smetanu (150 ml) a provařte. Dejte do lednice vychladit přes noc. Před plněním přilijte do vychlazené směsi 150 ml smetany, dobře promíchejte a vyšlehejte do tuha.

Odpalované těsto (cca 30 malých větrníčků)

125 ml mléka

125 ml vody

špetka soli

100 g másla

200 g hladké mouky

5-6 vajec

Mléko společně s vodou dejte do kastrolu a přiveďte k varu. Přidejte sůl a máslo a znovu přiveďte k varu. Najednou vsypte prosátou mouku, snižte teplotu a míchejte, dokud těsto není hladké a nelepí se na dno a stěny kastrolu. Míchejte asi 2 – 3 minuty, až se na dně začne tvořit bílý povlak.

Těsto přendejte do mísy, nejlépe od robotu, a míchejte do mírného zchladnutí. Do vlažné hmoty postupně vmíchejte vejce, jedno po druhém. Každé dobře zapracujte, než přidáte další. Protože velikost vajec se docela liší, jejich konečný počet nechám na Vašem posouzení. Těsto nesmí být moc řídké, proto pokud se Vám po 5 vejci zdá konzistence těsta tak akorát, šesté vejce vynechejte. 

Těsto přendejte do sáčku s řezanou trubičkou a na plechy vyložené pečícím papírem nastříkejte větrníčky požadované velikosti. Já dělala takové malé jednohubky, ale klidně udělejte pořádné větráky :)) Sáček držte kolmo k plechu a snažte se těsto jakoby tlačit do plechu. Těsto stříkejte jen v jedné vrstvě, nedělejte druhé patro 🙂 Tvary můžete dělat libovolné, klidně i rovné „banánky“.

Dejte péct do trouby vyhřáté na 190 stupňů na 20 – 30 minut. Zpočátku pečení neotevírejte troubu. Délka pečení závisí na velikosti větrníčků. Pokud máte opravdu velké, snižte teplotu a dopékejte. Větrníky by po upečení měly znít dutě a v dlaních „chrastit“. 

Karamelová poleva

150 g hotové cukrové polevy (fondán) – koupíte např. tady nebo v Makru

30 g cukru krupice

30 ml smetany ke šlehání 

Cukr utavte na mírném ohni na světlý karamel, vlijte horkou smetanu a krátce povařte. Nechte mírně ztuhnout, aby se vytvořila pasta. 
Fondán dejte do misky s trochou vody a dejte na malý výkon rozpustit do mikrovlnné trouby. Pak vmíchejte trochu karamelové pasty. Pokud Vám poleva během práce začne tuhnout, na pár sekund ji dejte do mikrovlnky 🙂

Vychladlé větrníčky vodorovně rozkrojte a spodní polovinu naplňte. Krémy si dejte do sáčku s řezanou trubičkou. Nejdříve se dává vanilkový krém a na něj pak karamelová šlehačka. Druhou půlku větrníčku, která přijde navrch, nejdříve namočte do karamelové polevy a pak teprve přiklopte. Je to jednodušší způsob, než pak větrníky složitě polévat. Dejte chladit do lednice. 

Protože někteří členové rodiny příliš nestojí o karamel, část větrníčků jsem naplnila jen vanilkovým krémem a namočila do čistě cukrové polevy. V podstatě taková verze věnečků. Zmizely stejně rychle jako ty karamelové :)) Za sebe musím říct, že už jsem si dlouho na něčem tak nepochutnala.

NOVÉ RECEPTY A TIPY NA PEČENÍ

109 Komentáře

  • Eva
    29. 4. 2015 v 9:51

    nádhera, ňam ! Já zatím zkoušela jen věnečky, na větrníky se chystám. Pěkný den Eva

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      29. 4. 2015 v 9:56

      Evo, děkuji 🙂 věnečky jsou skoro stejné, jen se liší náplní a polevou 🙂 hezký den. Míša

      Odpovědět
  • Anonymní
    29. 4. 2015 v 10:00

    Opět nádhera z Vašich rukou. Ráda bych se zeptala na polevu, ta moje se do druhého dne jakoby roztápí a není suchá. Řekla bych, že je dělaná podobně. Jak se chová ta Vaše?
    Hanka

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      29. 4. 2015 v 10:07

      Hanko zdravím, přestože hned po naplnění poleva krásně ztuhla a zmatněla, tak do druhého dne byla zase lehce lepivá a lesklá 🙂 ale netekla. Asi bude záležet, na jakou teplotu se rozpustí fondán, na obalu je myslím nějaká maximální doporučená 🙂 Míša

      Odpovědět
    • Anonymní
      29. 4. 2015 v 10:12

      To je pro mne další výzva (stejně jako s rozvarovými makronkami, asi víte s kými píšete), prozatím jsem ji nepokořila, četla jsem, že tohle právě ovlivňuje vlhost a tajně jsem doufala, že máte nějaký zaručený fígl.

      Odpovědět
      • Anna
        22. 10. 2024 v 13:41

        Zdravím,

        jsou výborné, děkuji za recept. U nás se po nich vždy slehne zem a to je dělám relativně velké. Budu je o víkendu dělat v miniverzi a nemam vůbec odhad. Když udělám z dvojité dávky, bude to na 50mini kousku? 😅🤦🏼‍♀️

        Odpovědět
    • Víkendové pečení
      29. 4. 2015 v 10:18

      Větrníčky byla moje premiéra 🙂 ale fondánovou polevu jsem dávala minulý týden na punčák a vydržela krásně tuhá, netekla 🙂

      Odpovědět
  • Lucie Kadlecova
    3. 5. 2015 v 14:59

    Tak jsem v patek zkusila a chutove byly opravdu vynikajici… Co mi ale nejak nevyslo byl zloutkovy krem, ktery jsem mela strasne moc ridky, takze vytekal z vetrnicku… Asi nejaka chyba v procesu 😉 I tak moc diky za recept na opravdovou pochoutku 😀

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      3. 5. 2015 v 16:40

      Zdravím Lucko, tak jste se do nich přeci jen pustila 🙂 s tím krémem mě to mrzí. Měla jste ten uvařený základ dostatečně ztuhlý a vychlazený? A šlehačka 40%? občas se holt nezadaří :))

      Odpovědět
    • Lucie Kadlecova
      3. 5. 2015 v 18:30

      Zaklad jsem mela pres noc v lednici a slehajda byla 40%…tak nevim. Priste to snad bude lepsi 😉 Vetrniky uz jsem jednou delala, ale tyhle byly chutove opravdu vynikajici – vyslo to na cca 15 kousku a dneska jsme dojidali posledni 😀

      Odpovědět
    • Víkendové pečení
      3. 5. 2015 v 18:47

      Hmm, přemýšlím, kde by mohla být chyba 🙂 recept jsem zkontrolovala a je dobře. No ale tak hlavně, že chutnaly 🙂 také se mi občas něco nepovede, i když to dělám pořád stejně 🙂

      Odpovědět
      • Jana
        12. 5. 2022 v 18:56

        Dobrý den také jsem zkoušela větrníky, jsou výborné, ale jak píše paní Lucka měla jsem žloutkový krém řídký. Nevím, co jsem udělala špatně 🙁

        Odpovědět
        • Míša Landová
          12. 5. 2022 v 19:40

          Krém se nesmí vařit příliš dlouho, dojde k destrukci škrobu a krém zřídne … to by mohl být problém 🙂

          Odpovědět
          • Jana
            29. 4. 2023 v 14:24

            Dobrý den Míšo,taky jsem dnes dělala větrniky a stalo se mi to stejné jako děvčatům, žloutkový krém byl řídký, ale vzali jsme to lžičkou a chuťově jsou vynikající. Bylo to moje první odpalované těsto a moc se povedlo, z toho mám velkou radost. 😊🥰děkuji za recept 😊

          • Míša Landová
            2. 5. 2023 v 14:05

            Asi budu muset natočit nějaké video, jak na žloutkový krém 🙂

          • Eva
            25. 6. 2023 v 18:07

            Tak jsem dnes zkoušela a bohužel krém jsem měla taky moc řídký. Krém jsem vařila jen do zhoustnutí a přes nic chladila v lednici

          • Míša Landová
            26. 6. 2023 v 16:32

            A opravdu se krém vařil? Probublával?

    • Hana
      27. 10. 2024 v 10:32

      Dobrý den, i mně se vše povedlo kromě tohoto krému, měla jsem úplně stejný problém 🙂

      Odpovědět
      • Míša Landová
        27. 10. 2024 v 18:28

        Krém se musí přivést k varu a krátce povařit. Pokud toto neuděláte, zřídne. Už nevím, jak jinak to vysvětlit 🙂

        Odpovědět
  • Nela Procházková
    24. 9. 2015 v 6:19

    To je dokonalost! Větrníky miluji :))

    Nela z Beauty Charm

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      24. 9. 2015 v 7:20

      Díky :))

      Odpovědět
  • Martina
    9. 10. 2015 v 19:57

    Prave som ich dokoncila, mala som rovnaky problem ako Lucka, ten vanilkovy krem bol riedky, pricom postup aj ingrediencii som dodrzala. Aku konzistenciu by mal mat ten uvareny krem? Myslim, ze tam sa mi stala chyba. Robila som v minulosti veterniky aj podla ineho receptu, tam s daval zlaty klas a tie mi vysli dobre. Kazdy jeden vas recept mi vysiel, tento je prvy, ktory nie 🙁

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      10. 10. 2015 v 11:14

      Martino, tak to mě moc mrzí, že se krém nepovedl. Vanilkový základ by měl být po vychlazení tuhý, určitě by neměl téct. Možná nebyl dostatečně provařený a žloutky pak zřídly … Jiné vysvětlení mě nenapadá. Případně zkuste žloutky vynechat a udělat jen klasický hustý puding …

      Odpovědět
  • Eva V
    4. 12. 2015 v 15:02

    Dobrý den.Mohu dát do kremu 33% šlehčku.Máslo vmýcháte do teplého pudinku.Děkuji za odpoved

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      4. 12. 2015 v 15:07

      Evo V., ano, můžete dát i 33% šlehačku, jen krém nebude tak pevný 🙂 máslo vmíchejte do teplého pudingu a pak nechte celé vychladit. Pěkný den. Mila

      Odpovědět
  • Eva V
    5. 12. 2015 v 13:23

    Krém jse měla řídký.Puding s vajíčkem jsem měla druhý den hustý,ale když jsem ho rozšlehala tak zřídnul.To tak má být? Ale jinak byly věnečky výborné ,Děkuji Eva V

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      5. 12. 2015 v 13:51

      Při šlehání krém trochu zřídne, ale ušlehaný šlehačka by ho měla zase zpevnit, Tak hlavně, že alespoň chutnalo 🙂

      Odpovědět
  • Eva V
    12. 12. 2015 v 21:52

    Dnes jxem musela udělat znovu věnečky a povedl se me i krém dala jsem tu 40% šlehačku.Výborný recept .Díky

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      13. 12. 2015 v 8:04

      Evo, tak to jsem moc ráda, že se povedlo 🙂

      Odpovědět
    • Marie
      24. 4. 2024 v 13:07

      Dobrý den,
      Vás recept je perfektní. Všichni mi větrníky moc chválí. Každopádně bojuji s odpalovaným těstem, většinou mi větrníky po vyndání z trouby klesnou a vypouknou se zespodu. Je to tím, že málo tlačím do plechu při dělání větrníku?
      Děkuji za odpověď,
      Hezký den 😊

      Odpovědět
      • Míša Landová
        25. 4. 2024 v 13:59

        Řekla bych, že to bude tím, že jsou nedopečené … nebojte se péct do tmavšího odstínu 🙂

        Odpovědět
  • Anonymní
    19. 1. 2016 v 8:16

    Krásné! Všechny Vaše výtvory jsou úžasné. Větrníky už jsem také dělala a protože krém byl většinou řídký, přidávám při vaření pudingu ještě 1-2 lžíce kukuřičného škrobu. Na polevu jsem neměla fondán, tak jsem to dělala z moučk.cukru, trochu solamylu, lžíci stolního oleje, rum a horký karamel (zkaramelizovaný cukr rozvažený s vodou) a docela to vyšlo.

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      19. 1. 2016 v 9:51

      Děkuji 🙂 je dobré, že si umíte poradit, někdy člověk prostě musí improvizovat 🙂

      Odpovědět
  • Eva V
    4. 5. 2016 v 13:53

    Dobrý den.Prosím máte také nějaký výborný recept na špičky.Děkuji Eva V

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      4. 5. 2016 v 14:20

      Evo, zdravím Vás, pokud máte na mysli likérové (koňakové) špičky, tak mi snad čtete myšlenky :))) už delší dobu o nich přemýšlím a hledám ten správný recept, abych je zkusila. Bohužel většina receptů obsahuje velké množství ztuženého tuku a ten já teda fakt nemusím 🙂 zatím mohu dát jen tip na jeden recept i s postupem, který mě zaujal 🙂 megvkuchyni.cz/moucniky/cukrovi/likerove-spicky/

      Odpovědět
  • Anonymní
    16. 10. 2016 v 14:43

    Dobrý den, dělala jsem větrníčky už podruhé, obě náplně mi zřídly, potvory :-), chuťově byly dokonalé, ale byly vlhké a šlehačka nedržela, i když byla 40%, zkusila jsem ze zoufalství přidat ztužovač, ale nepomohlo to, začínám mít obavy, že tenhle level nepřekonám :-), krásný den, Bohuška

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      16. 10. 2016 v 15:43

      Bohuško, tak to mě moc mrzí, že se náplně nepovedly, těžko říct, kde se stala chyba, zvlášť když jste použila 40% smetanu. Máte puding po uvaření a následném zchladnutí hustý? Pokud ne, mohl by být problém tady, puding vařte tak dlouhou až je hustý a nechte nejlépe do druhého dne vychladnout. U šlehačky mě napadají jen dvě možnosti, buď ji máte málo vyšlehanou a pouští vodu nebo naopak přešlehanou, tak pak nedrží tvar …. ale opravdu těžko říct, musela bych Váš postup vidět. Snad Vás tyhle malé nezdary neodradí 🙂 místo větrníků můžete zkusit přiště Žloutkové věnečky, tam je krém bez šlehačky 🙂

      Odpovědět
    • Anonymní
      16. 10. 2016 v 18:48

      Na věnečky jsem machr, ty větrníky mě pilují, puding jsem měla přes noc v lednici a byl krásně tuhý, dala jsem šlehačku a teklo to, ještě tomu dám jednu šanci :-), ale jak říkám, chuťově byly úplně boží

      Odpovědět
  • Anonymní
    24. 2. 2017 v 20:09

    Dobrý den Míšo, mohla bych se prosím zeptat, jak děláte krém do ovocných košíčků? Dělám krém z pudingu, ale nejsem s ním vůbec spokojená a Vy máte všechny krémy skvělé, tak prosím o radu. Dnes peču mamince k narozeninám karamelový dort od Vás a také tyto skvělé větrníčky:-) Už se na ně těším. Děkuji a pěkný víkend. Dáša

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      25. 2. 2017 v 7:22

      Dášo, zdravím, já dělám místo košíčků tartaletky 🙂 a dělám do nich obvykle žloutkové krémy. Puding nesnáším, ale tyhle žloutkové jsou úžasné 🙂 zkuste třeba vikendovepeceni.cz/2014/05/ovocne-tartaletky-s-kremem-patisserie.html nebo vikendovepeceni.cz/2015/08/tartaletky-s-jahodami-vanilkovou.html#more.
      Mamince přeju vše nejlepší a držím palce, ať se vše povede 🙂 pěkný víkend 🙂

      Odpovědět
  • Unknown
    12. 11. 2017 v 18:40

    Dobrý den. Jak na karamelovou šlehačku.Karamel vždy přes noc ztuhl a nešel mi zamíchat do šlehačky. Jinak byli výborné. Dělala jsem ještě mini cheesecake a čokoládové cupcake. Vše výborné. Bodovaka jsem. Dokonce si mysleli, že jsem je koupila. Děkuji

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      12. 11. 2017 v 18:43

      Zdravím, zkoušela jste recept na karamelovou šlehačku v tomto receptu? Pokud tam přidáte smetanu, neměl by úplně ztuhnout 🙂 jinak jsem ráda, že se recepty líbí a sklízíte úspěch 🙂

      Odpovědět
      • Lenka
        28. 7. 2022 v 15:28

        Dobrý den, Míšo,

        mám stejný problém jako paní s karamelovou šlehačkou. Dělala jsem jí už dvakrát a přesně dle receptu.
        Do roztaveného cukru naliji potřebné množství horké šlehačky. I když je ale šlehačka horká, z karamelu se stane jeden velký cucek, který musím rozvařit. To trvá poměrně dlouho, ale jde to. Pak nechám v lednici do druhého dne chladit a ráno je z toho vcelku tuhá hmota, která nejde ve šlehačce rozmíchat. Poprvé jsem vmíchala, měla jsem tam hrudky a stejně se to srazilo. Podruhé jsem to lehce nahřála, vmíchat to šlo, ale asi díky teplotě se to při šlehání opět srazilo. Už si s tím opravdu nevím rady.
        Tuším, že problém bude v tom dlouhém vaření, ale jak jinak mám spojit šlehačku s cukrem? Nemáte nějakou radu? Předem moc děkuji

        Odpovědět
        • Míša Landová
          28. 7. 2022 v 15:43

          Smetanu musíte lít na karamel postupně, po malých částech, aby se stihla spojit a míchat až ke konci. Pokud není provaření extra dlouhé, zas tak vadit by nemělo.
          Po vychlazení musíte přilít druhou část studené smetany, pak to tuhé už nebude 🙂 nicméně tuhle druhou část můžete klidně přilít už po provaření a chladit současně.
          Ano, srazilo se to díky tomu nahřátí, smetana musí být před šleháním vychlazená.

          Odpovědět
    • Unknown
      13. 11. 2017 v 13:25

      Ano dělala jsem podle receptu zde. Když jsem se snažila karamel zamíchat do šlehačky byl tvrdší a drolil se a pak když jsem se snažila vyslehat zůstali mi v ní kousky karemelu. Dekuhi za odpověď. Ještě vyzkouším

      Odpovědět
  • Anonymní
    24. 11. 2017 v 15:54

    Dobrý den,
    už jsem podle Vás vyrobila Schwarzwald dort a Pavlova, obojí naprosto fantastické, teď se chystám na větrníky. Váš blog jsem objevila náhodou nebo snad omylem, nyní už jsem neomylná při hledání lahůdek domácí výroby – vždy jen víkendové pečení!
    Děkuji za rozšíření mých obzorů v pečení, doufám jen, že uhlídám rozšíření své postavy…. 🙂
    Hodně dalších úspěchů přeje Mia

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      24. 11. 2017 v 20:55

      Mio, zdravím a moc děkuji za milý komentář 🙂 ať už to byla náhoda či omyl, jsem rada, že jste mě našla 🙂 věřím, ze i další recepty budou úspěšné 🙂 pokud nebudete pect denně a konzumovat ve velkém Vaše postava to ani nepozná 🙂 pěkný vikend. Míša

      Odpovědět
  • Unknown
    15. 1. 2018 v 23:07

    Krásný den, po přečtení Vašeho receptu jsem konečně odhodlaná vyzkoušet větrníky! S Vašimi recepty je to totiž vždy sázka na jistotu 🙂
    Jen se chci prosím zeptat, do fondánové polevy se přidává ještě smetana, jak máte napsáno ve složení karamelové polevy? 🙂 děkuji mockrát 🙂 fondán na polevy zakoupím a už jsem i koukala na karamelovou pastu..bylo by možné docílit stejného výsledky při použití domácího karamelu? 🙂 děkuji

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      16. 1. 2018 v 14:15

      Katko, zdravím Vás a děkuji za komentář 🙂 tak snad se povedou i větrníčky 🙂 Karamelovou polevu tvoří fondán (kupovaný) a karamel (domácí), který si připravíte z cukru a zmíněné smetany 🙂 je to uvedeno v postupu. Karamelovou pastu kupovat nemusíte 🙂

      Odpovědět
  • Unknown
    7. 6. 2018 v 19:36

    Krásný dobrý den,

    mám jeden malý zvědavý dotaz ohledně odpalovaného těsta. Je nějaký důvod, že těsto uvedené u těchto větrníčků a liší například od toho na věnečky, nebo je to jen málo významná změna? 🙂 Nejde totiž jen o přítomnost mléka v těstě, ale i poměr tekutin. Plánuji větrníčky péct teď na víkend a tak studuji recepty a všimla jsem si této drobné změny a nedá mě se nezeptat 🙂 děkuji za odpověď, Štěpánka

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      8. 6. 2018 v 9:06

      Štěpánko, zdravím Vás a děkuji za zvídavý dotaz. Podobně jako třeba na kynuté či listové těsto, tak i na odpalované existuje spousta receptů. Některé se liší surovinami, jiné zase jejich poměrem. Některé používají vodu či mléko, případně kombinaci obou, někde se dává máslo, jinde zase olej. Vyzkoušela jsem několik různých receptů a nevnímám mezi nimi nijak zásadní rozdíl 🙂

      Odpovědět
  • Unknown
    15. 2. 2020 v 21:01

    Zdravím vás a mám takový dotaz- dají se větrníky- tedy jen to odpalované těsto upéct den do předu, nebo je to potom takové vlhké? Právě jsem si vytvořila základy krémů a péct chci až zítra, ale v případě nedostatku času, jestli je to možné- aby to bylo dobré- péct den dopředu. Moc děkuji za odpověď

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      16. 2. 2020 v 20:08

      Odpalované těsto je nejlepší čerstvě upečené, do druhého dne obvykle zvlhne a změkne. Nicméně při nedostatku času se to jinak řešit nedá 🙂

      Odpovědět
  • Anonymní
    6. 4. 2020 v 13:58

    Dobrý den. Vydrží ta kupovaná fondánová poleva na větrnících i do druhého dne při uskladnění v lednici? Vyrobil jsem si totiž fondán na polevu svařením cukru a vody "na bublinu", zchlazením a vymícháním do bílé hmoty, druhý den (hmota byla stále stejná, uskladněno při pokojové teplotě) roztopil s karamelem, výsledná poleva na větrnících krásně ztuhla a byla lesklá. Uskladnil jsem větrníky v lednici, během dne byly v pohodě, ale na druhý den byla poleva rozteklá na cukrový sirup. Díval jsem na složení prodávaného fondánu na věnečky a punčové řezy na webu světcukrářů a složení je stejné jako v receptu, dle kterého jsem vyráběl (cukr, glukózový sirup, pitná voda). Tak nevím, kde jsem při výrobě udělal chybu.

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      9. 4. 2020 v 10:11

      Ano, mě hotová fondánová poleva drží dobře i další dny, nejen na větrnících.

      Odpovědět
  • Anonymní
    27. 4. 2020 v 14:12

    Dobrý den, proč se, prosím, dává do polevy ten fondán? Když ho nemám a chci větrníky upéct, je nějaká alternativa? Nemůžu polevu udělat jen z karamelu a smetany? Děkuji. Větrníky vypadají krásně, chci je upéct babičce k narozeninám, tak snad se povedou:)

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      28. 4. 2020 v 19:34

      Fondán je hotová cukrová poleva, která se používá třeba na věnečky, a díky kterému poleva ztuhne. Můžete samozřejmě udělat polevu jinak, ale v případě jen smetany a karamelu podle mě bude pořád lepivá.

      Odpovědět
    • Anonymní
      14. 5. 2020 v 22:55

      Dobrý den paní Míšo, zkoušela jsem tyto vaše skvělé větrníčky několikrát a chuťově byly nepopsatelné. Celé mé okolí si je nemůže vynachválit. Nicméně mi vrtá hlavou jedna věc, nejsou tak vysoké jako na vaší fotografii. Po rozkrojení není uvnitř tak hezky pórovitý. Je dutý, těsto je jen nalepeno po okrajích. Tím pádem, když ho naplním krémy a přiklopím, žádný krém nejde vidět… Dělám něco spatně, nebo jak by po rozkrojení měly správně vypadat? Děkuji za odpověď

      Odpovědět
    • Víkendové pečení
      15. 5. 2020 v 15:37

      Výška záleží jednak na velikosti upečeného tvaru a pak také na množství krému, které do větrníku nastříkáte. Obecně se ho do odpalovaného těsta dává hodně a čepička se jen lehce položí, nepřimačkává se. Pórovitost po rozkrojení se liší podle tvaru, např. u věnečků je jí více, ale třeba u banánků (eclairs) nebo profiterolek by neměla být žádná, ty by měly být celé duté.

      Odpovědět
  • Michaela
    13. 6. 2020 v 11:46

    Tak dneska jsem je vyzkoušela a musím říct, že je to chuťová bomba. Po přečtení, že žloutkový krém byl moc řídký dala jsem místo části šlehačky mascarpone a drží! Ale teda v tom dnešním parní, kdy jsem se i já rozpouštěla to bylo něco! Tak když oslava vyjdeavyjde s 27stupni ve stínu 🙈

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      14. 6. 2020 v 11:50

      Žloutkový krém je potřeba dobře provařit, pak bude hezky hustý a pevný.

      Odpovědět
    • Katka
      11. 10. 2020 v 23:40

      Jak chutnal krém s trochou mascarpone? 🙂 V jakém poměru jste prosím dávala? Děkuji.

      Odpovědět
  • věra
    5. 7. 2020 v 10:45

    Prosím ,píct na horkovzduchu nebo ho vypnout.

    Odpovědět
    • Víkendové pečení
      5. 7. 2020 v 16:30

      Lepší jen horní a spodní ohřev, odpalované těsto má rádo statické teplo.

      Odpovědět
  • Katka K.
    11. 10. 2020 v 23:39

    Dobrý den, moc děkuji za úžasný recept na větrníky. I napoprvé se mi díky Vašemu receptu povedly. 🙂 Jen prosím o radu, jak docílit toho, aby byly krémy opravdu tuhé… Karamelový byl relativně ok, ale vanilkový docela tekl 🙁 Šlehačka byla 40%, pudink byl po vychlazení přes noc hustý. Neuškodí pudinku šlehání před vmícháním do šlehačky? Jak dlouho se má šlehat? Jde případně přidat více žloutků nebo ubrat mléka či přidat pudinku pro větší pevnost výsledného krému? 🙂 Předem moc děkuji za rady 🙂

    Odpovědět
    • Míša Landová
      12. 10. 2020 v 8:33

      Katko, jsem moc ráda, že se větrníčky povedly. Těžko říct, proč Vám vanilkový krém tekl, neměl by. Vmíchala jste ušlehanou šlehačku ručně jen stěrkou? Puding je potřeba našlehat do krémova, obvykle to trvá jen chvilku. Pokud jste měla puding po vychlazení hustý a tuhý, tak je zbytečné ubírat mléko nebo přidávat další žloutky.

      Odpovědět
      • Katka
        20. 10. 2020 v 0:06

        Moc děkuji. Krém se povedl. Asi jsem poprvé povařila pudink krátce. Ještě Vás poprosím o radu. Dělala jsem z několika dávek najednou a svařený karamel se šlehačkou byl i po noci v lednici úplně tekutý. Když jsem dělala z 1 dávky, byl spíše tužší a výsledné vyslehani se mi povedlo víc. Neměla bych třeba dát míň smetany při vaření karamelu když dělám z 5 dávek naráz? Říkám si, že v 1 várce se asi většina smetany po nalití odpaří, kdežto u většího množství se poměrově odpaří třeba méně 🤔 smetana byla 33%. Předem moc děkuji.

        Odpovědět
        • Míša Landová
          20. 10. 2020 v 13:35

          Výsledný krém by měl být stejný, ať děláte jednu dávku nebo třeba čtyři. Nepoužila jste třeba smetanu od jiného výrobce? Nalila jste druhou část smetany až do vychlazeného základu? Pro pevnější krém můžete část smetany nahradit mascarpone (v tom druhém bodě, kdy se přidává k vychlazeném základu).

          Odpovědět
          • Katka
            22. 10. 2020 v 21:25

            Děkuji. Ano, smetana byla od jiného výrobce. Nenapadlo by mě, že to může mít vliv 🤔 zkusím znovu a uvidím… Děkuji za nápad s mascarpone 😉 když nebude slehacka ve výsledku dost pevná, vyzkouším 😊 Hezký večer 😊

  • Cecilia
    23. 11. 2020 v 12:35

    Úžasný recept! Díky za skvělý větrničky 🙂

    Odpovědět
  • gabi
    31. 3. 2021 v 11:42

    Dzień dobry
    Odkryłam Pani stronę i nie mogę się napatrzeć na wszystkie te wspaniałe wypieki, też kocham pieczenie i na pewno skorzystam z Pani przepisów i rad.
    pozdrawiam
    Gabi z PL

    Odpovědět
  • Veronika Ch.
    6. 4. 2021 v 20:46

    Dobrý den Miso, včera jsem dělala vetrnicky pro manžela k narozeninám a vyšly parádně. Akorát jsem vetrnicky namacela do slaného karamelu, který mi zbyl od minule, tak jsem ho využila. Moc dekuji za inspiraci. Určitě to není naposledy, co jsem vetrnicky pekla. S pozdravem Veru

    Odpovědět
  • Veronika
    9. 4. 2021 v 17:19

    Dobrý den, měla bych dotaz. Do odpalovaného těsta přijdou celá vejce nebo jen žloutky. Mám podobný recept a dávají se tam jen žloutky. Děkuji za odpověď Veronika.

    Odpovědět
    • Míša Landová
      10. 4. 2021 v 8:05

      Do odpalovaného vždy jen celá vejce 🙂 ještě jsem se nesetkala s receptem, kde by byly jen žloutky.

      Odpovědět
  • Tereza
    3. 5. 2021 v 15:05

    Dobrý den, Míšo.
    Ráda bych zkusila takový experiment – větrníkový dort. Vaše recepty jsou pro mě absolutní top, takže jsem neváhala, kam jít pro inspiraci. Myslíte, že stačí stávající množství surovin, nebo raději vícenásobek uvedených množství? Plánuji průměr cca 24 cm, takže docela velký. Dále pak se chci zeptat, jakým způsobem byste stříkala těsto, aby se výsledný „korpus“ dal dobře prokrojit a hezky držel. Měla jsem ho párkrát v jedné kavárně, a pokaždé jsem si všimla, že je vrstva těsta docela tlustá, výrazně více než u klasického větrníku. Jak dlouho byste to pekla? Napadá Vás něco dalšího, na co si dát pozor?
    Moc děkuji!
    Tereza

    Odpovědět
    • Míša Landová
      3. 5. 2021 v 18:19

      Velký karamelový větrník jsem nikdy nedělala, ale jak tak vidím fotky na IG, tak je obvykle sestaven z více vrstev těsta, než je ze dvou. Asi bych tedy upekla dva velké větrníky, každý prořízla a pak poskládala na sebe a promazala. Přijde mi to lepší varianta, než dělat silné těsto … ale jak říkám, nikdy jsem nepekla, mám v kuchařce jen velký věneček, ale ten je navíc s křupavou krustou, která se chová trochu jinak. Množství těsta Vám bohužel neřeknu, doba pečení bude asi o chvilku delší, než u malých kousků 🙂

      Odpovědět
  • Natália
    23. 3. 2022 v 16:58

    Vyskúšala som už veľa receptov na veterníky a musím povedať, že tieto vaše sú úžasné, presne ako som si predstavovala, všetko vyšlo ako malo plnky sú lahodné a chuťovo vyvážené ale čo je najdôležitejšie, konečne sa podarila poleva s tou som mala vždy problém. Ďakujem za výborný recept a máte tiež môj obdiv za všetky tie krásne a chutne vyzerajúce koláčiky, dortiky… máte zlaté ručičky. Ešte raz ďakujem, určite vyskúšam veľa ďalších vašich receptov.

    Odpovědět
  • Lenka
    28. 7. 2022 v 15:30

    Ještě jednou dobrý den, Míšo,

    zapomněla jsem ještě na jeden dotaz – jakou velikost špičky používáte prosím na stříkání větrníčků?
    moc děkuji
    Lenka

    Odpovědět
  • Šárka
    9. 10. 2022 v 18:45

    Dobrý den, děkuji za recept, k vyzkoušení mě lákal dlouho. Krémy chuťově výtečné, byť by mohly být tužší. Myslíte, že v tomto ohledu hraje roli, že jsem u vanilkového ubrala cukru? Dost vanilkového krému mi zbylo, karamelové šlehačky bylo akorát.

    Měla jsem spíš problém s těstem. Zřejmě špatně odhadnu množství vajec. Poprvé čtyři a teklo, podruhé též čtyři (stejná velikost ze stejného plata), zdálo se mi ok, přidat další jsem se už bála; vyskočily, ale rozhodně ne tak moc, jako ty Vaše. Kde bude chyba? Déle nechat odpalovat? Je pravda, že těsto nechám chladnout samo o sobě, nešlehala jsem až zchladne. Že by tím?

    Děkuji a už se těším, až zase něco vyzkouším 🙂

    Odpovědět
    • Míša Landová
      10. 10. 2022 v 7:40

      Vanilkový krém můžete příště udělat jen z 250 ml mléka a cukr klidně ubrat, také dávám méně. Nesmí se vařit dlouho, jinak pak zřídne. Stejně tak můžete přidat i méně našlehané šlehačky, krému pak bude méně 🙂 karamelová šlehačka je prostě šlehačka, bude vždy nadýchaná a na tolik pevná.
      Velikost vajec se může lišit, výsledné těsto by mělo být takové táhlé, pružné … pokud nevyskočilo, bylo v něm málo tekutiny, která tam funguje jako kypřidlo. Tedy buď hodně odpálené nebo málo vajec …

      Odpovědět
  • Petra
    5. 4. 2023 v 7:45

    Dobrý den,
    Mám u Vás zaplacený kurz a tam je na větrníky žloutkový krém. A otázka zní,jestli můžu udělat žloutkový krém z kurzu a přidat k tomu šlehačku tak jako je to tady u vanilkového krému? Moc děkuji

    Odpovědět
  • Veronika Trnková
    15. 7. 2023 v 15:30

    Dobrý den, je možné větrníky péct na horký vzduch nebo jen na horní a spodní ohřev?

    Odpovědět
    • Míša Landová
      16. 7. 2023 v 16:02

      Vhodné to moc není, odpalované těsto má rádo statické teploty, takže určitě pečte na horní/dolní ohřev.

      Odpovědět
  • ..
    13. 9. 2023 v 14:40

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, poměr šlehačky máte na 30 malých větrníků?

    Odpovědět
    • Míša Landová
      14. 9. 2023 v 11:37

      Ano, krémy by měly odpovídat, nicméně záleží jak hodně plníte a jak máte velké kousky.

      Odpovědět
  • Rosťa
    13. 9. 2023 v 15:22

    Dobrý den,

    bylo by možné udělat vanilkový krém do větrníků tak, že by člověk udělal krém do Vašich žloutkových řezů, a pak ho smíchal s vyšlehanou šlehačkou? Mockrát děkuji za odpověď!

    Odpovědět
    • Míša Landová
      14. 9. 2023 v 11:38

      Obavám se, že krém do řezů není příliš pevný a po spojení se smetanou nebude příliš držet. Ale vyzkoušeno nemám 🙂

      Odpovědět
  • Eva
    15. 9. 2023 v 13:30

    Dobrý den,tak jsem včera pekla pistaciovou střechu.No,trošku jsem se u toho zapotila,hlavně při tom prořezávání.😃😃😃Ale výsledek a ta chvála za to stala.Dekuji za recept.

    Odpovědět
    • Míša Landová
      17. 9. 2023 v 13:32

      Ano, je potřeba mít trochu představivosti, aby člověk věděl, jak na to 🙂 Nicméně zvládla jste to skvěle. Pro ty kteří netuší, tak recept na Pistáciovou střechu najdete v mé druhé knížky KDYŽ PEČU 🙂

      Odpovědět
  • Martina
    15. 9. 2023 v 23:23

    Dobrý den, Míšo, zkusila jsem větrníky podle Vašeho receptu, je to můj druhý pokus odpalovaného těsta a proto bych se ráda zeptala, čím to může být, že mi těsto moc nenabylo a to co nabylo mi do rána zplasklo? Jakoby se větrníky moc nenafoukly. Dělala jsem velikost 7 cm (před upečením) a po upečení jsou tak max 1,5-2 cm vysoké. Děkuji

    Odpovědět
    • Míša Landová
      17. 9. 2023 v 13:37

      Pokud splaskly, byly málo upečené, tedy nedopečené. Pokud jsou nízké, zkuste vyšší teplotu v troubě nebo stříkat těsto silnější špičkou, aby ho bylo více.

      Odpovědět
      • Martina
        26. 9. 2023 v 21:25

        Mockrát děkuji, vyzkouším. Je možné, že jsem vyndala moc brzo. Ještě bych se ráda zeptala k tomu vanilkovému krému. Po uvaření byl hustý (vařila jsem ho cca 2 min, jako když vačim normální puding). Ráno byl tuhý, ale jak jsem ho rozšlehala a přidala žloutky a šlehačku (stěrkou) hodně zřídnul a z větrníku vytékal 🙁 takže mi ani nevyšel na všechny větrníky. Jinak byl teda hodně sladký, můžu ubrat cukr? třeba na polovinu? Bude tento krém fungovat i do normálního dortu? Nebo jaký krém byste doporučila použít, aby chunal stejně, ale vydržel by klasicky 3x promazaný dort + zdobení. Bojim se, aby se mi ten dort nezhroutil…Napadlo mě, přidat k tomu celému třeba mascarpone, ale nejsem si jistá, jestli ho vyšlehat a pak stěrkou míchat nebo to celé našlehat i s mascarpone? Moc děkuji.

        Odpovědět
        • Míša Landová
          27. 9. 2023 v 8:48

          Do vychlazeného krému se dává jen šlehačka, žloutky v žádném případě. Je vhodné použít smetanu 35-40%, která dobře drží. Cukr si samozřejmě ubrat můžete. Tento druh krému není do dortu moc vhodný, právě díky jeho lehkosti. Do dortu bych volila žloutkový, následně vyšlehaný s máslem. Recept najdete třeba u příspěvku Rolovaný dort.

          Odpovědět
  • Barča
    11. 10. 2023 v 20:44

    Chtěla jsem se zeptat zda myslíte, že by z té jedne dávky mohl být jeden velký a jak asi velký průměr? Dekuji

    Odpovědět
  • Kačka
    12. 10. 2023 v 12:38

    Dobrý den, několikrát se mi stalo ze byl žloutkový krém řidký. Myslíte ze bych mohla vynechat vajíčka a udělat čistě pudinkovy krém? Děkuji a hezky den 🙂

    Odpovědět
  • Michaela
    3. 2. 2024 v 14:29

    Větrníčky jsem právě dokončila, těsto skvělé, karamelová šlehačka také, bohužel žloutkový krém jsem měla, stejně jako spousta ostatních v komentářích, také hrozně řidký. Netuším, kde může být problém. Nakonec tedy máme pouze karamelovou šlehačku a větrníčky jsou hodně sladké, ale snad bude další pokus lepší. 🙂

    Odpovědět
    • Míša Landová
      4. 2. 2024 v 16:40

      Krém nemáte zřejmě dostatečně provařený a tím myšleno, že musí opravdu projít varem. Doporučuji podívat se na IG, kde je video na věnečky, jehož součástí je i žloutkový krém.

      Odpovědět
      • Hana
        11. 2. 2024 v 11:18

        Dobrý den, bohužel se přidávám do týmu řídkého vanilkového krému. Ale vyřešila jsem to objetím krajů Větrníku šlehačkou, nastříkala jsem krém dovnitř a přikryla další šlehačkou. Jen se po nich zaprášilo. Děkuji za recept

        Odpovědět
        • Míša Landová
          11. 2. 2024 v 15:43

          Poradila jste si, ale dalo se tomu předejít řádným provařením krému 🙂

          Odpovědět
  • Petta
    13. 7. 2024 v 13:38

    Dobrý den, větrníčky jsou skvělé. Mohla bych se jen prosím zeptat, když se mi stane, ze spodni krem jakoby “popraska” a to vlivem toho, ze karamelova slehacka pusti nejakou tekutinu, co delam spatne? Dekuji.

    Odpovědět
    • Míša Landová
      16. 7. 2024 v 15:07

      Popraská myslíte jakože okorá? Větrníčky jsou určeny k rychle spotřebě 🙂 šlehačka pouští vodu když je málo vyšlehaná nebo po delší době …

      Odpovědět

Průměrné hodnocení z 5 recenzí:

4.8

Zanechte komentář

NOVÉ RECEPTY A TIPY NA PEČENÍ